Minder bekend: "Hygge" uit

http://www.hygge-watches.com/

Omtrent horlogemerken uit Zweden. Noorwegen en Denemarken komen nog al eens samenwerkingsverbanden voor.
Daardoor worden ze ook als Scandinavisch aangeduid.
Bij het merk van vandaag is ook zoiets aan de hand.
Op de site staat ‘Danish Trademark registration’, terwijl bij contactgegevens een ‘Scandinavian office’ in Malmö/Zweden wordt vermeld.
Maar wat doet dat er voor ons toe?
Het gaat om de horloges, die een mix bevatten van Scandinaavisch minimalistisch design en Japanse kwaliteit en techniek.
De rechthoekige ‘2089 Series’ lijken vanwege de maat 32x32 mm meer voor dames bedoeld. (€ 99)
De ronde ‘2311 Series’ en ‘2312 Chronograph Series’ hebben kenmerken konische kasten van 41 mm.
De ‘2204 Chronograph Series’ (€ 169) meet ook 41 mm en tot slot de ‘3012 Series’ (€ 149) met 39 mm die slechts de tijd met 2 wijzers aangeeft.
Vermoedelijk zijn ze allemaal voorzien van quartz uurwerken.
De prijzen vond ik bij een NL dealer.

Prettige dag,
Flip

Mooi strak Scandinavisch design. Vooral de 3012 vind ik erg mooi.

Hygge is nu (direkt) in Nederland te krijgen, ik heb de distributie op mij genomen! De laatste trigger was het stukje dat ik op/van de Timebum had gelezen: http://www.thetimebum.com/2014/06/preview-hygge-watches.html

De details en het design van de horloges vind ik erg mooi. Het heeft wat weg van LIP (mijn vorige “onderneming”), maar de Japanse kwaliteit van afwerking spat er echt af: alles is super strak. De prijzen die hierboven worden genoemd kloppen niet (meer?) maar erg duur is het allemaal ook niet, de WVP variëren tussen de 180 en 305 euro.

Nu nog verkooppunten vinden :smile: Hygge is wel echt wat anders en het zal daarom geen makkelijk merk worden om te vertegenwoordigen - het is immers geen Daniel Wellington of Cluse. Dat maakt het op zich wel eens stuk leuker, want de verkooppunten die er iets in zien (en dat hoeven geen juweliers te zijn) zijn dan waarschijnlijk ook eerder ondernemers dan verkopers (als je begrijpt wat ik bedoel).

Anyway, ik zou het leuk vinden als jullie een kijkje nemen op de website www.hygge-watches.com (van het merk, met meer informatie) en www.hyggehorloges.nl (van mij, nog niet af) en je mening geeft. Maak je geen zorgen, ik ga er van uit dat minimaal 75% er helemaal niets aan zal vinden, maar dat is nou eenmaal inherent aan de smaak die ik heb.

**(let op: dit bericht is niet commercieel, maar kan zo wel worden gezien en is daarom met toestemming van een moderator geplaatst)**

Het ding is dat met zulke horloges, het hem in de details zit, hoe de materialen aanvoelen etc. Vanaf een ‘plat’ plaatje lijkt het me moeilijk een oordeel te vormen.
Ik zou overwegen wat ‘echte’ foto’s aan het geheel toe te voegen.
Mis ik overigens ook wel op de meeste officiele websites van horlogemerken hoor.

ps was jij niet ook de eigenaar van HF?

Een goed idee. Ik heb dat soort foto’s op instagram account hygge.benelux gezet, maar ik moet zeggen dat de hoge mate van afwerking pas voelbaar is als je er een in je handen hebt. Ik heb zelf nu twee dagen de 2203 met zilveren wijzerplaat en groen lederen band aan en ben echt onder de indruk. En, en dat gebeurt mij niet vaak, ik ben er al twee keer op aangesproken.

En ja, ik ben degene die ooit met Horlogeforum.nl begonnen is. Het oudste lid :grin: