Minder bekend: "Ikepod" uit de V.S

[center]
http://www.ikepod.com/
[/center]
[hr]
De naam van dit uit 1994 daterende merk uit New York is een samenvoegsel van de naam van de Zwitserse zakenman Oliver Ike en van de kunststijl ‘Pod’ van de Australische designer Marc Newson.
De meeste horloges hebben automatische aandrijving en vallen in de categorie chronometer. Er zijn echter ook quartzmodellen.
Vanwege 'Pod" hebben deze horloges een specifieke uitstraling.
Het type ‘Hemipode’ (kaliber LJP 8206 automaat) is een uitermate dresswatch met datum, gmt en chronograaf.
Voor liefhebbers van veel info en cijfertjes (o.a. rekenliniaal) is het type ‘Megapod’ (kaliber LJP 8301 automaat) waarschijnlijk heel aantrekkelijk.
Minimalisten zullen weer meer oog hebben voor het type ‘Horizon’ (ETA 2892, just time).
Het type ‘Solar’ (quartz) zou reversible moeten zijn met 2 tijdzones.
Voor specificaties van de verschillende modellen/uitvoeringen moet je een aantal malen op de foto klikken.
Wil je geen gedoe met het onderhoud van automaten of het wisselen van batterijen, dan biedt dit merk een fraai alternatief: ‘Hourglass’. Deze is echter wat moeilijk afleesbaar.
De dichtstbijzijnde retailer is te vinden in Antwerpen.
Alles met een eigen schoonheid. Het enige dat tegenvalt zijn de prijskaartjes. Kijk maar eens in de Eshop.

Fijne dag verder,
Flip.

Waar haal je ze toch vandaan! Leuke link.

Prijzen zijn wel absurd inderdaad :o

Ik dacht dat je alleen nog NOS Ikepods of tweedehands kon kopen omdat het merk reeds ter ziele is gegaan?
Vind ze prachtig overigens!

Waar ik ze vandaan haal … links en rechts, overal en ergens.
Het is allemaal het gevolg van een bepaalde tik bij mij, waar jullie (lezers) een voordeel bij hebben.

Mooi deze nieuwe.
Prachtige wijzers!