Minder bekend: "Jens" uit Australië

[center]
http://www.jens.com.au/
[/center]
[hr]
De horloges van dit m erk zijn eenvoudig te categoriseren: unisex chronografen met de naam ‘Atlantis’.
Het avant-garde design en de vele wijzerplaatkleuren moeten de drager’s exclusiviteit en individualiteit benadrukken.
De uurwerken zijn Zwitserse mechanische ETA’s.
De prijzen zijn te vinden onder ‘Buy online’. Oeps, ook leuke plaatjes!

Hartelijke groet,
Flip.

Mooi strak, Scandinavisch, vormgegeven. Maar ja, iemand met de naam Jens Hansen…
Vooral de donkerblauwe plaat spreekt me aan.
De prijzen vallen me mee, maar helaas, geen budget momenteel.:S

Sieb Schreef:

Mooi strak, Scandinavisch, vormgegeven.

Bedoel je het horloge of het fotomodel dat je ziet als je naar ‘buy online’ gaat :smiley:

Mooi horloge inderdaad

Ik heb niks met chronografen, dus vind ik de dame interessanter om naar te kijken.(:smiley:

Flip,

Weet je zeker dat dit automaten zijn? Of is het wellicht een 22 steens Quartz kaliber zoals de ETA 251.272 ? Ook de 1/10 sub wijst die kant op.

Zo’n quartz kaliber zou natuurlijk kunnen. Zoveel verstand heb ik niet van chronograaf uurwerken.
Maar het feit dat ze het hebben over 22 stenen, er nergens geschreven wordt over batterijen(wissel) en hun advies om elke 1 a 2 jaar een servicebeurt te laten doen, gaf mij een sterk vermoeden dat er iets mechanisch in ligt. Zou natuurlijk best een automaat kunnen zijn.

Voor een mechanische 1/10 stop seconde heb je lijkt me een 36000bps (5Hz) uurwerk nodig. Ik geloof niet dat ETA deze überhaupt maakt. Maar als iemand het wel weet, hoor ik het graag :slight_smile:

Een voorbeeld van een ander horloge met de 22 steens Quartz ETA 251.272:

Overigens wel een prima quartz uurwerk.

Als het kwarts is dan verander ik mijn oordeel over de prijs. Die mag dan minstens de helft omlaag.