Minder bekend: "JS Watch co. Reykjavik" uit IJsland

[center]

[/center]
[hr]
IJsland is slechts één horlogefabrikant rijk, en die wil ik vandaag onder jullie aandacht brengen.
Niet geheel onbekend, want vorig jaar heeft het gewaardeerde forumlid Han R vergaande onderhandelingen gevoerd om tot een voorstel HFLE 2011 te komen. Zie zijn topic
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,281394,281394#msg-281394
.
Jammer dat het niet gelukt is, want het is m.i. toch een zeer interessant merk.
De horloges worden door een viertal enthousiastelingen (twee horlogemakers, een piloot en een ontwerper) ontworpen en gebouwd. De aandrijving geschiedt door hoogwaardige Zwitserse mechanische uurwerken, zowel handopwinder als automaat.
De stijl is dresswatch. De verschillende modellen, waaronder een chronograaf, zijn verkrijgbaar met verschillende wijzerplaatkleuren.

Kijkt en geniet,
Flip.

IJsland heeft slechts 1 horlogefabrikant: ach, als je het aantal horlogefabrikanten afzet tegen het aantal inwoners van een land kon IJsland wel eens verrassend boven aan staan :wink:

Groet
Herman

Daar zitten hele mooie bij.:~ Ik kan me herinneren, een jaar of wat geleden, op één van de forums gelezen te hebben dat iemand de “Islandus 1919” gekocht had, toen hij op IJsland op vakantie was. Ik ben benieuwd of die hem nog heeft.