Minder bekend: "Kobold" uit de V.S

[center]


[/center]
[hr]
Vandaag kom weer eens met wat steviger spul; zeg maar ‘activity watches’.
Binnen de collectie komt ook een soort re-issue voor van een bekend zuidpool-ontdekker. Het model heet ‘Sir Ernest Shackleton Automatic’. Vergeleken met de rest van de collactie komt het maar wat soft over. Maar ja, er zitten ook vele decennia horloge-ontwikkeling tussen.
Voor zover ik kan beoordelen zitten de produkten niet verkeerd in elkaar.
Qua prijzen m.i. echter ver over de top.
Je kunt nog wat plaatsje bekijken op Unofficial Kobold Watch Gallery
http://www.koboldwatchgallery.com/
.

Groetjes,
Flip.

Sparks Schreef:

Qua prijzen m.i. echter ver over de top.

Lijkt me ook.

Ik vind het wel een stoer en goed ogend horloge, maar de prijs…

Hebben ze het hier over amerikaanse dollars ???

Blijkbaar willen ze geen horloges verkopen…

Groet
Herman

Op WUS is er een officieel forum van Kobold: http://forums.watchuseek.com/f35/

Ik zag ze op het dive forum daar ook al vaker langskomen. Ze hebben hele mooie horloges, maar de prijzen zijn best fors inderdaad.
Maar ze hebben absoluut mooie horloges.

Mooie horloges, maar niet bijster origineel vormgegeven en dus zwaar overpriced (imo).

Ik merk een sterke Amerikaans patriotisme, mogelijk willen ze hiermee hun hoge prijs goedpraten.
Ze willen een Amerikaans alternatief bieden voor Zwitserse en Duitse horloges, maar ze gebruiken wel Zwitserse en Duitse gangwerken die ze dan “verbeteren” en hebben hiervoor “talrijke” Amerikaanse patenten.

In de States werkt het blijkbaar, hier vallen mensen ook voor gelijkaardige verkooppraatjes dacht ik. Er wordt hier ook veel betaald voor mooie marketting verhalen.

Of mis ik me?

klongy Schreef:

Of mis ik me?

Ik hoop van niet :wink:

Kobold is een merk dat in Amerika zeer tot de verbeelding spreekt, het merk is in 1998 opgericht door Michael Kobold, op dat moment 19 jaar oud en van Duitse komaf.

Het bedrijf is gevestigd in Pittsburg, Hamilton Watches heeft daar ook zijn kantoor zitten. Ze hebben de afgelopen jaren vele ambassadeurs aangetrokken zoals sir Ralph Fiennes (die het horloge mee heeft genomen naar de top van de Mt. Everest), Leonardo DiCaprio, Bruce Springsteen, Kiefer Sutherland (draagt hij ook in sommige 24-afleveringen) en James Gandolfini, die een limited edition liet maken voor de gehele cast van Sopranos.

Ieder horloge wordt in huis geassembleerd met elder vervaardigde materialen, de bedoeling is om een volledig USA built horloge te maken, zonder enig buitenlands onderdeel. Ze zijn kwalitatief zeer hoogwaardig, maar de prijs is inderdaad aan de erg stevige kant, voor dat bedrag koop je ook een van de gerenommeerde merken.

Eric