Minder bekend: "Koony Sun" uit de V.S

[center]
http://www.koonysun.com/about_us.htm
[/center]
[hr]
De merknaam doet heel erg Aziatisch aan, maar het merk komt gewoon uit de V.S…
Het merk heeft sterke sympathieën voor piloten, vliegtuigen en alles wat daarmee te maken heeft.
Dit uit zich in ‘pilot watches’ en ‘aviator pens’. Wat dit laatte zo specifiek maakt is mij onduidelijk. (Ik heb dan ook niets met pennen, behalve dat ze moeten doen waar ze voor bedoeld zijn, en wel op momenten dat ik ze nodig heb.)
Bijzonder aan de horloges is dat sommige modellen schuin op de banden (of andersom) gemonteerd zijn, zowel voor links- als rechtsdragenden.
Onder ‘privat label’ zijn modellen ook met een eigen logo leverbaar.
Verder herbergt de site info over diverse onderwerpen aangaande de luchtvaart.

Groetjes,
Flip.

Dat “apestaartje 1” vind ik helemaal niks.

Die zwarte chrono gaat nog wel, maar (uiteraard) ook weer met die rare “1” .

Toch weer bedankt voor weer een nieuw merk.

Groet
Herman

Zitten best leuke klokken bij.

De gedraaide kast vind ik grappig. Niet alleen handig met vliegen, maar ook met autorijden.
Ook die vierkante klokken zien er stoer uit.

Alleen die website, die stamt uit het jaar 0 volgens mij.

Sparks Schreef:

Dit uit zich in ‘pilot watches’ en ‘aviator pens’.
Wat dit laatte zo specifiek maakt is mij
onduidelijk. (Ik heb dan ook niets met pennen,
behalve dat ze moeten doen waar ze voor bedoeld
zijn, en wel op momenten dat ik ze nodig heb.)

Aviotor pens (beter gezegd Space pens) doen precies wat jij wil. Namelijk schrijven op alle momenten, ook in de ruimte. Ze zijn juist speciaal ontwikkeld voor de ruimtevaart. In gewichtloosheid moet er namelijk druk zijn om de inkt eruit te duwen zodat je kan schrijven. Met tungsten zodat overal op geschreven kan worden.

Het is trouwens een mythe dat Amerika veel geld in zo’n pen investeerde terwijl Rusland gewoon gebruik maakte van potloden. Een potlood laat fijn poeder achter en moet worden geslepen wat ook weer afval met zich meebrengt. Dat afval kan door het ruimtevaartuig gaan zweven en in apparatuur gaan zitten. Dat was ook de reden dat de Nasa opdracht gaf tot het maken van een vervanging voor het totdantoe ook bij Amerika in gebruik zijnde potlood.