Minder bekend: "Lancaster" uit Italië

[center]
http://www.lancasteritaly.com/
[/center]
[hr]
Bij het lezen van deze merknaam kwam bij het beeld van een Amerikaanse bommenwerper uit WOII boven.
Die associatie kan ik maar beter loslaten nu het gaat om een Italiaans modemerk, dat naast zonnebrillen, pennen, handtassen en andere accessoires ook horloges aan de man brengt.
De naam schijnt te zijn ontleend aan de geboorteplaats van Edward Higgins (?) die weer leerling was van Christian Huygens (de welbekende Nederlandse astronoom en uitvinder).
Wat dat allemaal met het merk te maken heeft, valt te lezen in de ‘Institutional profile’.
De collectie horloges is verdeeld in 6 groepen met exemplaren voor dames en heren. Hierbinnen vallen weer wat typisch Italiaanse accenten te herkennen.
Snel door de collectie heenlopend kwam ik quartz uurwerken tegen van Seiko, Citizen, Ronda en ETA.

Groet,
Flip.

Sorry, maar deze keer ben ik gestikt in de “Institutional profile”.
Christiaan Huygens die uit religieuze redenen naar Zwitserland vluchtte?
Wat kan je daar nu op zeggen, behalve dat alles daar na dus ook onzin zal zijn.

:smiley: Same idea.
Zolang het maar tot verkoop leidt …

Als de site bent binnengekomen, komen er een aantal (leuke) modellen voorbij schuiven, waaronder een automaat, maar die vind ik helaas (nog) niet terug in hun collectie, misschien komt dat hopelijk nog.

Groet
Herman

:~
Omdat ik van Italcompany, importeur van Lancaster Italy in Nederland ben, zal ik me niet inhoudelijk met het topic bemoeien, dat lijkt me niet gepast.

Maar ik ben ook horlogeliefhebber, en wat betreft de automaten wilde ik wat aanvullende informatie geven: in de ‘Trendy’ collectie zijn er verschillende mooie modellen met automaat! Zoek op de site op ‘automat’ en je komt er verschillende tegen, zoals deze:
http://www.italcompany-lancaster.nl/narciso-13.html

Als er vragen zijn kunnen die altijd via de site worden gesteld: info[ad]italcompany[dot]com.

Met vriendelijke groet,
Italcompany

zitten wel leuke modellen tussen, maar ik word er niet warm of koud van.