Minder bekend: "Laurent Ferrier" uit Zwitserland

[center]
http://www.laurentferrier.ch/
[/center]
[hr]
Bovenstaand logo komt wat saai en strak over.
Dit is echter het tegengestelde van de aard en producten van dit horlogemerk.
Laten we het dus maar houden op ingetogenheid.
Laurent Ferrier heeft meer dan 37 jaar gewerkt bij Patek Philippe, waardoor hij bepaald niet de minste op zijn vakgebied is.
Hierna is hij samen met zijn zoon Christian het eigen horlogemerk gestart. In 2010 werd het eerste model gelanceerd.
Over het algemeen is de collectie wat klassiek van aard, dus vooral dresswatches, maar dan wel voor het merendeel met tourbillons van eigen hand.
En dan niet een gewone tourbillon, maar met dubbele tegenovergestelde veer.
Daarnaast zijn er ook nog modellen met een micro-rotor.
Voor degenen die “Lang & Heyne” konden waarderen, wordt het vandaag waarschijnlijk weer genieten.

Zonnig groet,
Flip.

2 likes

Hodinkee had toevallig 4 dagen geleden ook een stukje over dit merk:

Hier meer Laurent Ferrier
http://www.hodinkee.com/2012/7/19/dream-watch-alert-the-laurent-ferrier-galet-classic-double-s.html

Keep up the good work :smiley:

1 like

Prachtig!

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

1 like

Wat een eenvoud en toch zo opvallend. Mooi hoor. Een dresswatch zoals een dresswatch hoort te zijn in mijn ogen (met aan de achterkant toch heel wat moois voor de freak).

1 like

Prachtig (tu)

1 like

Stijlvol.

1 like

Mooie klokjes en uurwerkjes :~ Zo een microrotor lijkt me denk ik ook wel grappig.

1 like

Nieuw model, de Classic Auto Sandstone

3 likes

De kwaliteit en afwerking zal ongetwijfeld in orde zijn, maar eerlijk gezegd zou ik vallen over de vorm van de kroon. Doet me denken aan de wat goedkopere Seiko’s. Het is puur mijn associatie. Als ik die goedkope(re) Seiko’s met die karakteristieke vormgeving van de kroon niet kende, zou ik het verband waarschijnlijk ook niet leggen, en zou ik deze kroon wellicht zelfs mooi vinden :upside_down_face:

1 like

Mooi merk!

7 likes

10 likes

Mooi spul heren, maar 12 jaar naar dato had een nieuw draadje toch ook wel gekund.

2 likes

Inderdaad. “Mooi spul”? Ik denk dat het hier gaat om de top van de haute horlogerie. Prachtig👌

1 like

zeker mooie en stijlvolle horloges! niks teveel en mooie materialen en eigen uurwerken die er goed uitzien.

3 likes

Ach, het is wel grappig zó, toch, vanwege het feit, dat de TS immers de TS kan blijven dan … ? … :ghost::jack_o_lantern::smiley::balloon::pie::sunglasses:

Net even gekeken op de site en idd erg mooi. Fantastisch om te zien, zo knap hoe een uurwerk ook een kunstwerk kan zijn.

1 like

Monsieur Bernááárrr(d) … Vous êtes ‘du bon goût’, cettes montres-ci sont de qualité extraordinaire !!!

• Elles sont d’origine d’une maison de haute horlogerie :cool: :sunglasses:
1 like

Ach ja, @Patek, gelukkig kun je de kroon later áltijd nog naar je smaak aanpassen. :upside_down_face: :smiley:

Met een micro-rotor is 't vet lachen, @marnixmoed, want … als je de rotor via het achtervenstertjuh wilt ‘volgen’, gaat-ie zó snel na het schudden van het horloge, dat-ie een ‘hoofd-rondtollende’ vertigo veroorzaakt.

• Later volgt dan vanzelf de gehéle vertigo rond je lichaams-lengte-as, die dít gevoel oproept, 't gevoel van het volgende link-muzieknummer …

• héérlijk duizelig-wegzwevend op de muziek …

1 like

Flip aka @Sparks, ik ben zo blij dat je de oorspronkelijke TS bent gebleven, van je ‘minder bekend’-rubriek op het forum.

Ik heb veel gelezen van jouw minder bekende horloge-merken via het forum archief.

• ik hoop dat je de genoemde rubriek ter@Sparkss.ug ter hand neemt.

Welkom terug (eventueel) Flip aka @Sparks. :+1::hugs::sunglasses: