Minder bekend: "Lehmann" uit Duitsland

[center]
http://www.lehmann-uhren.de/de/Home
[/center]
[hr]
Ik weet zeker dat ik vandaag weer een aantal forumleden blij maak met dit merk (blijkbaar gelieerd aan Schaumburg) dat slechts met manufactuur vervaardigde horloges tevoorschijn komt.
Kijk bijvoorbeeld eens onder ‘Manufactory’ naar de detail-kwaliteit van de diverse onderdelen.
De bijzondere aanhechting van band op kast kom je niet vaak tegen.
Een tourbillon met vrij strakke verschijningsvorm zal menigeen bekoren.
Hert ‘Power Reserve’ model in blauw geniet mijn bijzondere aandacht.
Maar ja, die prijzen . . .

Veel kijkplezier,
Flip.

Bedankt Flip!

Heel mooi!

Maar je opmerking “gelieerd aan Schaumburg” kan ik niet helemaal plaatsen.

Verwissel je Schaumburg niet met Schramberg? Daar waar Junghans zit?

Groet
Herman.

Je hebt gelijk. :sunglasses:
Ik heb te snel gelezen. Had een beetje haast, ten koste van zorgvuldigheid.
Gelukkig zijn er oplettende lezers. (tu)

Dit is zeker weer de moeite waard.

Leuk hoor. Toevallig heet ik E. W. F. Lehmann. ff uitzoeken of het misschien een suikeroompje is:D
Bedankt voor de tip.

Gave uurwerkjes, maar ik denk dat die lugs best ver uitsteken.

Zo niet, dan kun jij i.i.g. zeggen dat een horlogemerk naar jou genoemd is.:slight_smile:

Was deze week in een museum in schramberg, zwarte woud. Was een afdeling uhren met veel junghans. Hier was ook een vitrine met lehmann horloges. Voor bekendheid en reclame… maar bijzonder en prachtig. Maar ook prijzig.

Ik neem aan dat je weet dat Junghans daar gevestigd is? :wink:

Ik kende het wel. Maar in Nederland is er niet zo’n horlogecultuur als in Duitsland. Lange, Glashutte en Sinn zijn hier wel bekend maar dan houdt het wel een eind op. Maar er zijn nog wel meer pareltjes uit Duitsland. Lehmann ziet er qua afwerking geweldig uit. Maar ik denk dat ze gezien de lange lugs erg groot uitvallen. Je zal flinke polsen moeten hebben.

Ja, dat wist ik. Junghans schijnt goed te zijn maar de modellen spreken mij niet zo aan. Wel leuk om toch wat historie mee te krijgen van dit merk. Zijn bekend geworden om hun wekkers.

1 like