Minder bekend: "Longio" uit China

[center]

[/center]
[hr]
Bij het lezen van China gaat menigeen door met andere activiteiten.
Toch is dit wel een leuk merk, opgericht in 1996.
De collectie bevat enkele bijzondere modellen, zoals een 1.000 m duiker met tourbillon, of een 100 m duiker (?!) met Zwitserse automaat (2824-2).
De serie ‘Asmara’ heeft bijzondere vierkante kasten met stevige hoeken.
De wijzerplaten van de ‘X-Racer’-modellen zijn ook de moeite van het bekijken wel waard.

Fijn weekeinde,
Flip.

1 like

Bij Chinese horloges ga ik juist wel kijken hoor. Komen leuke dingen vandaan.
Maar ik heb dan ook de moonphase van Sea-Gull (in aangepaste vorm) en we zijn weer met een tweede bezig op een ander forum.

Ik vind bij Longio de Telamon wel gaaf eigenlijk

Wel weer veel te groot.

De Volcan serie mag er zeker ook zijn.

Er zit zeker veel leuks tussen. Alleen de prijzen zijn bepaald niet zoals de gemiddelde Chinese horloges.

Laat toch zien dat de kwaliteit en (eigen) designs steeds beter worden daar!

Grappig/toevallig? dat dit merk net langs komt … voor zover ik weet komen de ontwerpen van de kasten van de hand van Enzo maar dat zou ik voor de zekerheid even moeten navragen.

Heb dit ooit van Enzo gekregen als antwoord over de Longio cases op een forum

This is what Enzo answered me after my question about the case … the gmt case it was me who designed it for longio, my design, but they changed it thinner and the bezel and dial is not my design, they took the idea of my orange and blk dial, but changed it, people can mail longio and ask direct if they do not wish to believe, although i feel it looks bad on me to shed light about the past designs, oh well. Yes, all, this case included is non cnc , non china, we handmake it and all ref 500 series watches, we do not need off the shelf anything as we are fully equipped to do it ourselves, thank you very much:). As for being hard to get, not true anymore, im quite available to my clients, im no diva, just hard working, lol, and a bit crazy for travel and charity work:). Movements we use are high end calibers by rolex, omega, jaeger lecoultre, val 72 etc, eta by request. All watches are handbuilt one by one, no mass produced anything, so dimensions can be built to suit the client, so dont fear if a watch is too high or nig for ur taste, i will build it as you like. I really feel the em001 line due to teaming up with longio shed alot of misinformation lights, lol, like off the shelf, cnc, chinese made. Etc, cnc, chinese factory was correct, but assembly etc we did back in swiss and usa, but it seems the wrong pic was painted so many want to stay in the thoughts of yesteryear and assume when we say handmade tis not the case, no puns, but its what we do now, for years now, 3 years about of handbuilt and using top name master watchmakers for assembly and timing, not techs:)

1 like

Helemaal niet verkeerd, eigenlijk gewoon heel fraai! (de meesten.)

Groet
Herman

iemand mijn verhaaltje nog gelezen? : )

Telamon (tu)

Ja hoor Rick, ik heb het gelezen.

Voor mij de X-racer, en volgens mij zag ik een legendarische Honda RC30 op de achtergrond.

1 like

Hoi Flip,

Ik ben nieuw hier. Ik vind de Longio horloges ook heel mooi. Eigen stijl en look!
Heb je hier ervaring mee of heb je er al eens eentje besteld?
Hebben ze een kwaliteitsuurwerk?
Zijn ze het “geld” ook waard?
Etc.
Etc.

Gr. Ronald

Het is al een topic van 5 jaar oud en niet erg actief.
Je kunt het beste even een @ voor de naam gebruiken dan krijgt die gebruiker ook een melding van je reactie.
Dus @Sparks hier een vraag voor jou.

En @Ronald_C, welkom hier en veel plezier op het forum.

Hoi @Sparks Flip,

Ik ben nieuw hier. Ik vind de Longio horloges ook heel mooi. Eigen stijl en look!
Heb je hier ervaring mee of heb je er al eens eentje besteld?
Hebben ze een kwaliteitsuurwerk?
Zijn ze het “geld” ook waard?
Etc.
Etc.

Gr. Ronald

Sparks heef meer dan 2000 meest onbekende horlogemerken voor het voetlicht gebracht in de loop der jaren.

Denk niet dat ie van elk een exemplaar heeft…

Welkom op het forum.

Het zijn in ieder geval geen Chinese prijzen…

Niet echt nee, ik keek ook even en was verbaasd. Dacht eerst, joh koop gewoon maar is geen tientjes verhaal dit merk. Erg prijzig voor een horloge met een ETA uurwerk. Die zijn goed want ik heb ze ook maar in aanmerkelijk vriendelijker geprijsde horloges :slight_smile:

Hoi Ronald,

Leuk dat je een oude topic van mij boven water haalt.
Zoals Orisfan al aangaf heb ik hier heeeeel veel minder bekende merken de revue laten passeren.
Ik heb me zelden gewaagd aan een kwaliteitsoordeel van al hun modellen, tenzij het echt bagger was.
Als je er een voor jou leuk/mooi model tussen vindt, en de prijs staat je aan . . . gewoon doen.
V.w.b. de toegepaste uurwerken kan ik je alleen adviseren om daar recensies van te lezen. Of stel hierover een vraag op dit forum.

Groetjes, Flip.

1 like

Like

1 like

De site werkt niet goed met de telefoon, jammer, toch bedankt voor het brengen van dit topic

1 like