Minder bekend: "Lonville" uit Zwitserland

[center]
http://www.lonvilleworld.com/
[/center]
[hr]
Ik las ergens: "The Lonville Watch Company is an understated vintage branded watch business that first saw the light of day in 1873.
“Rediscovered” in 2007 by a passionate group of enthusiasts from diverse sectors, the Lonville Watch Company is once again an exclusive “all-Swiss” watch brand that manufactures stunning, high-end watches in extremely limited production numbers."
Bij zo’n presentatie zegt het oorspronkelijke jaartal 1873 mij helemaal niets meer en geloof ik in dit geval ook niet in een horloge-onderneming met zo’n 150 jaar kennis in huis.
Het lijkt er in mijn ogen op dat in 2007 een groep enthousiastelingen en investeerders ergens dit teloor gegane merk op de plank zagen liggen. Dit is natuurlijk prachtig als springplank.
Wat ook prachtig is zijn de horloges zelf.
Mini-rotor, dresswatch, (wit-)gouden of platina kast, COSC en prijzen van CHfr 14.900 tot CHfr 24.900 voor horloges met petit seconde trekken toch wel de aandacht.
Er zijn nog meer complicaties mogelijk, zoals gmt en power reserve.

Mooi spul n.m.m…
Groetjes,
Flip.

Prachtige horloges, helaas allemaal met een gouden kast.
Ook de uurwerken met Micro rotor zien er mooi uit, ik vraag me af wie deze uurwerken maakt.
Je komt nog wel eens oude Lonville zakhorloges tegen, dit was en product van de veel bekendere Langendorf Watch Co.

Errug mooi.