Minder bekend: "Lotus" uit Duitsland

[center]
http://www.lotus-watches.com/
[/center]
[hr]
Van oorsprong is dit een Spaans-Zwitserse horloge-combinatie, die later viel onder het hoedje van “Festina”, dat weer in Duitsland is gevestigd.
De collectie bevat zowel heren- als damesmodellen van uiteenlopende aard.
Wel een beetje trendy en dressy en voornamelijk voorzien van quartz uurwerken.
Best geinig om eens door te nemen.
Verder valt er m.i. niet veel over te vertellen.

Groetjes,
Flip.

Helaas doet de site niet wat ik wil… en dat is plaatjes zien van horloges…:(:frowning:

Zoals altijd bedankt voor ons dagelijkse portie “Minder bekend”!

Wat ik niet begrijp, is wat er Duits aan is ;):

In 1984, Spanish industrialist Miguel Rodriguez, already owner of Lotus watches, bought Festina and created the group Festina Lotus S.A… Since this takeover, the company headquarters have been located in Barcelona, Spain

Ik ging uit van de vestiging van de leading company 'Festina", en die zit volgens de site toch echt in Duitsland.

Sparks Schreef:

Ik ging uit van de vestiging van de leading
company 'Festina", en die zit volgens de site toch
echt in Duitsland.

'T is ook niet echt belangrijk, maar bij zegt de Festina website:

De Festina Group website zegt hetzelfde. Vreemd toch :slight_smile:

Ik weet ook niet beter dan dat Festina door het (Spaanse) Lotus is overgenomen. Misschien dat chauvenisme een beetje een rol speelt bij de ‘merken’, gezien de verschillende nationaliteiten?

Heb van allebei de merken een klokje liggen en ik vind ze er geen van beiden lelijker door :+ maar verwarrend is het wel ja…

Mijn eerste post hier, wilde eigenlijk niet gelijk op deze manier met de deur in huis vallen dus zal mijzelf (maar vooral mijn samengeraapte collectie horloges) later nog nader voorstellen.

-=SJ=-