[/center]
[hr]
Dit merk bestaat sinds 1919.
Wellicht omdat het tot 1990 in de DDR lag, is het bij ons lang onbekend gebleven.
Ze maken in eigen keuken, dus manufactuur, prachtige producten.
Op dit moment bestaat de collectie uit 1 model: ‘Schlossberg’.
Dit is mijn stijl wel.
De site is doorspekt met prachtige foto’s.
Binnen mijn scheepsmodelbouw kan ik heel mooie kleine dingetjes maken, maar de verfijndheid die ik hier zie doet mij even slikken.
Ik heb (nog) geen idee van de prijs.
Heb meteen gekeken, ziet er goed uit, website ook keurig verzorgd. Malchert is volgens de site nu een jaar bezig, helaas maakt hij vooralsnog alleen het model Schlossberg. Even gekeken of er op Uhrforum.de iets over dat model of de naam Malchert te vinden is; helemaal niets, vreemd genoeg…
PS: Complimenten voor jouw posts, altijd wetenswaardig (tu)
Ondanks het feit dat ie de uurwerken “ruw” inkoopt bij Glashütte" doet ie er zelf nog het nodige aan…
Serieproductie van een eigen uurwerk… daar heb je een behoorlijk machinepark voor nodig…
één model momenteel… maar wel een mooie… (tu)
voor het “opwerken” van een Ebauche… heb je “genoeg” aan een draaibankje voor het aanbrengen van de Snailing, het lijnen slijppatroon doe je op een vergelijkbare manier… maar dan onder een kolomboor met een slede… die machines heb je toch…
zou je hele Kalibers zelf willen maken… dan moet je een CNC freesbank, draadvonkmachine… gereedschapslijpmachine en een hele reeks meetinstrumenten hebben… da’kost duur… zeg maar…
Ik zou me er niet voor schamen om een Glashütte kaliber in mijn horloges te stoppen… de rest, kast, wijzerplaat en wijzers maken ze wel zelf… en ik vraag me af wat moeilijker is… een Tourbillon kooi… of een wijzer?.. probeer ze maar eens vast te houden…
Dat was ook te lezen op zijn eigen website… wat ik persoonlijk weer heel erg mooi vind… het horloge is maar 6.5 mm dik… ehh DUN… dus dat NOMOS Alpha kaliber wat ie gebruikt moet al dun zijn… even rekenen… een deksel is al snel 1mm dik… blijft er 5.5 mm over… wijzerplaat: 0-3 mm… dus 5.2 mm, en daar gaat dan 0.8 voor het glas af… dan zitten we op 4.4… en dan heb je nog 1.5 mm voor de wijzers… als je een urenrad met korte bus hebt… kortom… het kaliber zelf zal de schuifmaat doen stoppen op ongeveer 3 mm… ::o dat is een millimeter DUNNER dan een ETA 2763!!
Dat was ook te lezen op zijn eigen website… wat
ik persoonlijk weer heel erg mooi vind… het
horloge is maar 6.5 mm dik… ehh DUN… dus dat
NOMOS Alpha kaliber wat ie gebruikt moet al dun
zijn… even rekenen… een deksel is al snel 1mm
dik… blijft er 5.5 mm over… wijzerplaat: 0-3
mm… dus 5.2 mm, en daar gaat dan 0.8 voor het
glas af… dan zitten we op 4.4… en dan heb je nog
1.5 mm voor de wijzers… als je een urenrad met
korte bus hebt… kortom… het kaliber zelf zal de
schuifmaat doen stoppen op ongeveer 3 mm… ::o dat
is een millimeter DUNNER dan een ETA 2763!!
dan zul je helemaal onder de indruk zijn ve vc cal. 1003. zo dun als n lucifer met zn 1,64.
Ja… dat ben ik zeker… 't is een hele klus om alles zo dun te maken… als je ziet wat er allemaal in een Kaliber zit… Veerton, de hele tandwieltrein… Ankerrad, anker en de balans… 't is niet niks…
Ja… dat ben ik zeker… 't is een hele klus om
alles zo dun te maken… als je ziet wat er
allemaal in een Kaliber zit… Veerton, de hele
tandwieltrein… Ankerrad, anker en de balans… 't
is niet niks…
Das volgens mij tot op heden de dunste die er bestaat. Maar d’r zijn meer super dunne mechanische klokjes. JLC heeft ook een mooie Ultra Thin. En Chopard had er dacht ik ook 1 in de LUC lijn.
Ja… dat ben ik zeker… 't is een hele klus om
allemaal in een Kaliber zit… Veerton, de hele
tandwieltrein… Ankerrad, anker en de balans…
't
is niet niks…
Das volgens mij tot op heden de dunste die er
bestaat. Maar d’r zijn meer super dunne
mechanische klokjes. JLC heeft ook een mooie Ultra
Thin. En Chopard had er dacht ik ook 1 in de LUC
lijn.
Mooi uurwerk! Dat zal vast niet belanden in een kast waar de meeste ruimte door de werkring wordt opgevuld…
allemaal in een Kaliber zit… Veerton, de
hele
tandwieltrein… Ankerrad, anker en de
balans…
't
is niet niks…
Das volgens mij tot op heden de dunste die er
bestaat. Maar d’r zijn meer super dunne
mechanische klokjes. JLC heeft ook een mooie
Ultra
Thin. En Chopard had er dacht ik ook 1 in de