De optie ‘History’ op hun website is nog ‘under development’.
Het daar geplaatste antieke portretje betreft een van de telgen van de familie Bernoulli.
Uit deze familie kwamen rond 1700 enkele wiskundigen voort, die toch van belang zijn geweest voor de wetenschap, o.a. scheikunde.
Bijzonder is dat Daniël Bernoulli in Groningen geboren is. In deze stad is een dispuut naar hem genoemd.
Ik heb duidelijke relatie kunnen vinden tussen het horlogemerk en een of meer van de Bernoulli’s.
De firma brengt horloges voor dames en heren op de markt, van zeer diverse aard en vorm, en bovendien in soms best aantrekkelijke kleurstellingen.
De gebruikte uurwerkjes zijn quartzen en automaten.
De ten toon gespreide creativiteit in kasten, complicaties en kleurcombinaties is zeker het bekijken waard.
De prijzen zijn zeer gemiddeld. De prijs/kwaliteit-verhouding durf ik niet te beoordelen.
Hoewel de modellen redelijk orgineel zijn, is de oorsprong duidelijk chinees. Ze gaan op ebay voor een eurotje of 70, zag ik, wat op zich een redelijke prijs is denkik.
Heeft dit iets te maken met het zgn bernoulli
effect?
Vroeger waren een tijdje van die Bernoullischijven
populair in de harddisk business.
De formule die ik quote is de Wet van Bernoulli. Deze beschrijft het stromingsgedrag van vloeistoffen en maakt het mogelijk drukveranderingen ten opzichte van hoogte- en snelheidsverschillen te berekenen. Volgens mij ooit bij natuurkunde op de middelbare school geleerd.
De “History” van het merk is met wat zoeken te vinden en dan vindt je het onderstaande. Ik vindt het dol-komisch:
Daniel Bernoulli, son of Johann Bernoulli, was born into a family of leading mathematicians but also into one of rivalry, jealousy and bitterness.
Daniel’s most important work, written while he was in St. Petersburg, was his work on hydrodynamics. Even the term itself is based on the title of the work which he produced called Hydrodynamica.
Unfortunately, Johann was furious with the concept of his son being his intellectual equal. Johann’s own drive to best his son continued throughout his senior years. Hydrodynamica was finally published in 1738, however the following year Johann published Hydraulica which is largely based on his son’s work. Johann even went to the trouble to make it look as if Daniel had based Hydrodynamica on Hydraulica by predating the date of publication on his book to 1732 instead of its real date of 1739. This attempt to gain credit for his son’s work exemplified the true depth of a father’s jealousy towards his own child.
Daniel Bernoulli’s legacy has made him one of the most innovative mathematicians and scientists of our time. It’s only fitting that in his honor we present to you this watch collection created with cutting-edge automatic movements and designs. Show your appreciation for heritage and intellectual achievement with the avant-garde style of Bernoulli Watches.