Minder bekend: "Minuteman" uit de V.S

[center]


[/center]
[hr]
Voor de betekenis van ‘minutemen’ bracht Wikipedia antwoord:
"Minutemen is een naam voor leden van de milities van de Amerikaanse koloniën, die één minuut na melding klaar zouden kunnen staan voor het gevecht. Deze term wordt sindsdien gebruikt voor verschillende militaire eenheden van de Verenigde Staten, om aansluiting te vinden bij het succes en het patriottisme van het originele voorbeeld."
Zo, dat weten we dan ook weer.
25% van de winst op de horloges gaat naar liefdadigheid voor veteranen en hun families.
De horloges zijn verdeeld in 4 series, allemaal in 43 mm kasten met quatz uurwerken.
De modellen MM01, MM03 en MM04 zijn verkrijgbaar in staal ($ 378} of zwart pvd ($ 20 duurder); alleen de lay out van de wijzerplaten verschilt.
Tot slot de MM04 PVD Phantom voor $ 421; dezelfde specificaties maar met donkerder indexen.
Ze zien er best goed uit, alleen (persoonlijk) jammer van de schuine datumvenstertjes.

Groet,
Flip.

ja… de MinuteMEN waren die eenheid… maar bij MinutMAN denk ik helaas aan heel ander militair geweld…

nou dankt dat kreng zijn naam ook aan deze eenheid, maar toch vind ik het geen gelukkige naam…

ik denk ook niet dat ik mijn eerste horloges ooit “Abel” en “Baker” zal noemen…(:DX(

Wat de Collectie betreft… hoewel ik geen groot fan ben van donkere wijzerplaten, vind ik de horloges wel mooi… dat dan weer wel

Ben meer onder de indruk van je geschiedenisles dan van de klokjes.

Vind ze d’r wel stoer uitzien. Weet iemand hoe ze dat phantom glass maken?

Ik zit ook al jaren met horlogemerk ideeen in m’n hoofd. 1 onderdeel daarvan is smoked glas voor een phantom model. Maar nog niemand in Nederland gevonden die het voor eenn horloge kan maken.

Ik weet niet precies wat een Phantom model is… eigenlijk weet ik het helemaal niet… Smoked Glass… is dat gewoon getint?.

Arie Kabaalstra Schreef:

Ik weet niet precies wat een Phantom model is…
eigenlijk weet ik het helemaal niet… Smoked
Glass… is dat gewoon getint?.

Yup, getint idd…

En Phantom horloges zijn (imho) helemaal zwart. Tot aan de lume toe.

Sommige hebben echter toch een kleurtje erin

Of witte wijzers

Of toch nog net een witte cijfers op de zwarte datumring

Voor mij moeten ze zo zwarte mogelijk zijn, hooguit met een tintje grijs als 't niet anders kan. Dat noem ik dan maar even mat zwart :+

Dan zou je voor een DLCC behandelde Kast moeten gaan… da’s niet moeilijk… ik weet wel een adresje… maar “rookglas” en Zwarte Lume… dat wordt lastig… geen idee hoe dat in zijn werk gaat…

Arie Kabaalstra Schreef:

Dan zou je voor een DLCC behandelde Kast moeten
gaan… da’s niet moeilijk… ik weet wel een
adresje… maar “rookglas” en Zwarte Lume… dat
wordt lastig… geen idee hoe dat in zijn werk
gaat…

Schijnt op verschillende manier te kunnen. Onder andere ‘vervuilen’ tijdens het bewerken, of als je soms gekleurd glas in lood enzo ziet. En zwarte lume is volgens mij de standaard lume gemengd met een kleurtje. Zo heb je superluminova in standaard groen, maar ook populairder wordend/zijnd blauw, of oranje, rood, geel, etc.
DLC is wel lekker duurzaam. Dat zou zeker een plus zijn voor de kast.