Minder bekend: "Moritz & Grossmann" uit Duitsland

[center]


[/center]
[hr]
Het is al weer even geleden dat ik jullie een echt manufactuur-merk presenteerde. Vandaag heb ik er weer eentje.
De naamgever van het merk is geboren in 1826 in Dresden. Hij overleed in 1885, waarna de onderneming feitelijk stopte.
In november 2008 pakte Christine Hutter de draad weer op door het oprichten van “Grossmann Uhren GmbH”.
Ze hebben de collectie beperkt gehouden: 1 model: “Benu”.
En daarmee moeten zo’n 34 personen hun brood verdienen.
Het gaat om een dresswatch van 41 mm in rood - of wit goud, of platina.
Het uurwerk is een handopwinder, maar dan wel van een uiterst fraaie opbouw en samenstelling.
Kijkt en verwondert u.
En de prijzen; ach, wat doen die ertoe?

Gegroet,
Flip.

Hij is wel bijzonder mooi :slight_smile:

Die fijnregulering kende ik nog niet. Wat slim (tu)

Enneh, weer bedankt voor het delen :)-D

Erg mooi, hier houd ik wel van.

Met het risico een lawine aan commentaar over me heen te krijgen… ik vind de prijzen erg meevallen. En nee, ik heb het budget niet om er een aan te schaffen.
Moritz Grossman levert een eigen horloge, in lage aantallen, met een zelf ontworpen uurwerk dat volledig in huis geproduceerd wordt. Dan is een prijs van net onder de 20k absoluut niet buitensporig.

erg fraai… uit Glashütte…

Erg mooi :slight_smile:

Die fijnregulering is inderdaad erg fraai. Chique horloges (tu)

Een mooi horloge uit het duurdere segment. Als ik het me kon veroorloven…

Straalt de klasse vanaf, wat een genot om naar te kijken. Helaas boven budget maar dat mag de pret niet drukken, je hoeft niet alles te bezitten om er van te genieten.

monochrome Schreef:

Met het risico een lawine aan commentaar over me
heen te krijgen… ik vind de prijzen erg
meevallen. En nee, ik heb het budget niet om er
een aan te schaffen.
Moritz Grossman levert een eigen horloge, in lage
aantallen, met een zelf ontworpen uurwerk dat
volledig in huis geproduceerd wordt. Dan is een
prijs van net onder de 20k absoluut niet
buitensporig.

ik denk dat die lawine wel meevalt/uitblijft. je geeft op een oprechte en respectvolle manier je mening weer. en ik kan me je punten goed begrijpen.