Minder bekend: "Nienaber Bünde" uit Duitsland

[center]
http://www.nienaber-uhren.de/
[/center]
[hr]
Ik mag jullie vandaag weer snoepje voorschotelen.
Klein merk, maar heel fraaie producten.
Helaas geen uitgebreide foto-presentaties op de site, maar met een beetje googlen is er vast nog wel meer over te vinden.
Heb vandaag echter geen tijd om dit voor jullie uit te vogelen.
Reden: ziekenhuisbezoek voor een operatie van mechanische aard. Niets ernstigs dus.

Groetjes,
Flip.

kleppen stellen?

Sterkte in ieder geval!

groet
Herman

. . . en weer terug; het was een liesbreuk-reparatie.

Dit is een heel mooi merk. Ik heb de Antero ooit in mijn handen gehad en het speciale daarvan is dat de grote wijzer bij de 9 over die kleine dial heenspringt zodat die altijd vrij is. Vandaar dat de 9 er twee keer opstaat.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=Ln0xV74BJI8[/video]

Leuk merk, mooie complicatie’s. Aardige vent!
Hoop nog eens een retrogade klokje van hem te kunnen kopen.
Dit is mijn Nienaber…

Op basis van de post van Sparks ben ik op de website gaan kijken en kwam daar een aantal leuke horloges tegen. Na een prima mailcontact het gewenste horloge besteld en vandaag kwam het pakje. Mooi klokje, alleen 2 beschadigde lugs (aan de bovenkant nog wel), een achterkant die groezelig is en m.i. niet nieuw en voor het handopwinduurwerk heb je bijna een tang nodig, zo zwaar.
Ik moet zeggen dat ik na alle positieve verhalen,ook op internet over Rainer Nienaber, best teleurgesteld ben. Hij heeft een eenmanszaak, dus moet ook zelf het eindproduct controleren en een horloge zo opsturen is de klant niet serieus nemen.
Het vervelende is dat deze zaken wel te verhelpen zijn (het pakketje is inmiddels retour Duitsland), maar het haalt wel wat weg van het enthousiasme van de eerste keer dat je zo’n nieuw horloge in handen krijgt.
Ik hou jullie op de hoogte van de afloop.
Groet Roelof

Van dit merk had ik deze ervaring niet verwacht.
Hopelijk komt het goed.

Sterkte.

Groet
Herman

Roelof Schreef:

Op basis van de post van Sparks ben ik op de
website gaan kijken en kwam daar een aantal leuke
horloges tegen. Na een prima mailcontact het
gewenste horloge besteld en vandaag kwam het
pakje. Mooi klokje, alleen 2 beschadigde lugs (aan
de bovenkant nog wel), een achterkant die
groezelig is en m.i. niet nieuw en voor het
handopwinduurwerk heb je bijna een tang nodig, zo
zwaar.
Ik moet zeggen dat ik na alle positieve
verhalen,ook op internet over Rainer Nienaber,
best teleurgesteld ben. Hij heeft een eenmanszaak,
dus moet ook zelf het eindproduct controleren en
een horloge zo opsturen is de klant niet serieus
nemen.
Het vervelende is dat deze zaken wel te verhelpen
zijn (het pakketje is inmiddels retour Duitsland),
maar het haalt wel wat weg van het enthousiasme
van de eerste keer dat je zo’n nieuw horloge in
handen krijgt.
Ik hou jullie op de hoogte van de afloop.
Groet Roelof

oef, das een dompertje. hopelijk dat t goed komt en je je enthousiasme weer terugvindt.

Nienaber heeft gereageerd. Krassen op lugs mogen niet en hij wil het uurwerk in en nieuwe kast zetten. Zwaar opwinden hoort volgens hem bij een nieuw uurwerk dat nog moet inlopen. Nu heb ik heel wat nieuwe handopwinders gehad en ik herken niet datze zo zwaar gaan dat opwinden niet lukt. Verder bood hij de optie om het geld te retourneren en dat heb ik gedaan.
Dus goed opgelost door Nienaber.

Roelof Schreef:

Nienaber heeft gereageerd. Krassen op lugs mogen
niet en hij wil het uurwerk in en nieuwe kast
zetten. Zwaar opwinden hoort volgens hem bij een
nieuw uurwerk dat nog moet inlopen. Nu heb ik heel
wat nieuwe handopwinders gehad en ik herken niet
datze zo zwaar gaan dat opwinden niet lukt. Verder
bood hij de optie om het geld te retourneren en
dat heb ik gedaan.
Dus goed opgelost door Nienaber.

netjes opgelost, maar wel vreemde opmerking over zwaar opwinden zonder em nader geinspecteerd te hebben na retour ofzo. ik bedoel, velen van ons hebben toch wel aardig wat ervaring ket handopwinders, dan is wat jij beschrijft niet normaal.