Minder bekend: "Olivier" uit de V.S

[center]
http://olivierwatches.com
[/center]
[hr]
Het bovenstaande logo geeft duidelijk aan in welke hoek van de horlogemarkt dit merk zich manifesteert.
Duikers, maar dan voor een speciale groep, namelijk liefhebbers van brons.
De 45 mm kasten zijn van brons. Er bestaat een keuzemogelijkheid voor de bezel: brons of brons met een zwart ring erop.
Tevens bestaat er keuze uit met of zonder datum, schuin tussen 4 en 5 en met 3 data in beeld (het nut daarvan ontgaat mij nog steeds).
Tot slot kan gekozen worden voor een ETA 2824-2 of een Miyota 8215 automaat.
Benieuwd naar de prijzen? Klik dan op ‘Shop’. Niet duur hè, $ 200 en $ 250, afhankelijk van het kaliber?!
Maar hier zit een addertje onder het gras. Want klik maar eens op een foto; dan blijken ze ineens $ 650 en $ 850 te kosten.
Het bedrag dat in eerste instantie te lezen is, is een aanbetaling 'non-refundable deposit due to reserve your watch and serial number’
En zo wordt het met transport- ($ 40) en inklaringskosten (circa 20%) voor ons toch nog een prijzig geheel.

Vriendelijke groet,
Flip.

En dan maar hopen dat het echt brons is en geen messing. :+

Olivier is de laatste maanden het meest besproken merk op WUS, er zijn echt talloze (vaak zeer negatieve) draadjes te vinden, er is zelfs een draadje met > 2.000 posts erin…

Eric

Ik weet het niet zeker, maar de buckles die ik een paar jaar terug had gekocht hebben wel erg dezelfde uitstraling/kleur als m’n Magrette. En die was van messing…

Ik ben geen kenner op brons gebied, dus ik weet niet welke 't wel of niet zijn.