Minder bekend: "Pedro Izquierdo" uit Spanje

[center]


[/center]
[hr]
Het lijkt wel of sommige merken niet in hun ‘buitenland’ geïnteresseerd zijn.
Het merk van vandaag heeft de website volledig in het Spaans opgesteld. Chauvinisme?
Jammer, maar niet onoverkomelijk v.w.b. het bekijken van de producten.
Feitelijk gaat het om een horlogemaker die tevens producten onder eigen naam maakt.
Onder ‘Las Colecciones’ vinden we de modellen

  • ‘El Mosca’, 45 mm kast met ETA 6497 handopwinder, fraaie aanzet van de lugs (zitten vast aan de ring rond de achterruit), onion-crown en een filmpje met m.i. crematorium-achtergrondmuziek, vanaf € 2.500;
  • ‘El Observador’, een soort flieger in 2 versies met 42,8 mm stalen of titanium kast met eveneens handopwinder; een van de modellen heeft een scharnierende achterklep (met handtekening) zodat het fraaie binnenwerk bekeken kan worden, prijzen v.a. € 4.000, filmpje met een leuker muziekje;
  • ‘Hispania’, 5 modellen dresswatch met ETA handopwinders, automaten, in de versies 3-wijzer en chronograaf, uitgevoerd in verschillende materialen en in overeenkomstige prijsklassen.
    Ook verkopen ze lederen horlogebandjes en tevens zag ik nog een zakhorloge voorbij komen.
    M.i. de moeite van het bekijk wel waard.

Groetjes,
Flip.

Pedro I. is o.a. bekend van de Pleamar die ik ooit in mijn bezit had en nu aan de pols van medeforummer marnix.moed zit.
Als je zijn site bekijkt zie je ook een leuke collectie vintage te koop.

Menno

thieuster Schreef:

Pedro I. is o.a. bekend van de Pleamar die ik ooit
in mijn bezit had en nu aan de pols van
medeforummer marnix.moed zit.
Als je zijn site bekijkt zie je ook een leuke
collectie vintage te koop.

Menno

Waarvoor mijn dank.

Isn’t it a beauty?