Minder bekend: "Peter Roberts" uit Engeland

[center]
http://www.peterrobertswatches.com/
[/center]
[hr]
Peter heeft bij een aantal gerenommeerde merken in de keuken gekeken.
Niet als bezoeker, maar in leidinggevende functies.
De kennis en ervaring die hij daar heeft opgedaan heeft hij meegenomen in zijn eigen horlogeproject: “CONCENTRIQUE” watch - Grand Complication 5.
Dat is een mond vol, maar het betekent tevens een 42 mm kast vol technieken.
Wat te denken van een volledige chronograaf (h/m/s), maanfase, full calendar (d/d/m) en gmt/2nd time; en uiteraard de tijd.
Liefehebbers zouden er graag een exemplaar van bemachtigen, maar dat zal niet meevallen, want: “The Grand Complication 5 will only be available to a select group of 40 clients and collectors.”

Fijne zondag,
Flip.

Zeer mooi :}

Eigenlijk ben ik blij dat ik niet tot de kennissenkring van Peter Roberts behoor en hij mij zo een horloge te koop aan zou bieden: ik zou hem moeten teleurstellen.

Alhoewel technisch zeer interessant, ik vind het horloge niet echt mooi, en dat vindt ik toch ook wel erg belangrijk.
En financieel gezien zou ik ook wel niet in aanmerking komen :frowning:

Groet
Herman

Orisfan Schreef:

Eigenlijk ben ik blij dat ik niet tot de
kennissenkring van Peter Roberts behoor en hij mij
zo een horloge te koop aan zou bieden: ik zou hem
moeten teleurstellen.

Alhoewel technisch zeer interessant, ik vind het
horloge niet echt mooi, en dat vindt ik toch ook
wel erg belangrijk.
En financieel gezien zou ik ook wel niet in
aanmerking komen :frowning:

Groet
Herman

+1 Dit klokje al es eerder tegengekomen. En vind em ook knap gemaakt, maar niet mijn smaak. En 42mm breedt… maar hij zal vast niet 't platste horloge zijn.

En wat ik ook anders gedaan zou hebben is de buitenste wijzerplaatring. ipv de 60 min/sec, zou ik een tachymeter gebruikt hebben. De min/sec zijn wat mij betreft al duidelijk genoeg aangegeven met de indexen.

+1. Hoe mooi en knap de techniek ook is, de vormgeving doet het gewoon niet voor mij. Ik vind het origineel mooier. Maar het is wel een bijzondere prestatie.