Minder bekend: "Q&Q" uit Japan

[center]
http://qq-watch.jp/eng/index.html
[/center]
[hr]
Eigenlijk is het jammer dat dit merk verguisd is.
De reden daarvoor is vermoedelijk dat je het in de vitrines van de Kijkshop tegenkomt.
Zijn de producten daarom minderwaardig? Ik denk het niet, want in dezelfde vitrines kom je bijvoorbeeld ook Seiko’s en Casio/G-Shock’s tegen.
Dus is het een oordeel dat gevormd is met oogkleppen op.
Want kijk eens goed naar de collectie; van alles wat, van duikers tot dressy en van kinderhorloges tot digitals.
En wat vinden we binnenin? Gewoon de bekende en gedegen Miyota quartz uurwerken.
Niks mis mee dus, tegen zeer betaalbare prijzen en verkrijgbaar ‘om de hoek’.
Ik herinner mij in het verleden vele jaren plezier te hebben gehad van een ana-digi van dit merk.
Al met al reden genoeg om dit merk vandaag in het zonnetje te zetten.

Prettige zondag,
Flip.

Lijkt een onderdeel van Citizen te zijn gezien er onder
elke pagina “copyrights Citizen Watch Co.” staat.
Met de kwaliteit zal het dus wel snor zitten.

ik moet altijd aan die kinderserie denken, vroeger op tv… :smiley:

Niks mis met Q&Q horloges.
Heb eens gelezen dat het staat voor Quality & Quantity.
Ik heb er een paar en ze zijn ongelooflijk accuraat.
Gewoon prima horloges, ook voor de horlogeliefhebbers. B)-

Een vriend van mijn werkt in de tuinbouw en heeft een Q&Q. Dat ding kan al het misbruik hebben en dat al jaren. Dan zegt toch wel iets…

haakie Schreef:

Een vriend van mijn werkt in de tuinbouw en heeft
een Q&Q. Dat ding kan al het misbruik hebben en
dat al jaren. Dan zegt toch wel iets…


dit is eigenlijk een " geheimtip"…

Ik heb ook al bijna 10 jaar een Q&Q. Natuurlijk is het geen topkwaliteit. De stalen band bijvoorbeeld is van het gevouwen type. Toch zit alles best netjes in elkaar. En het myota uurwerk loopt nauwkeurig en zonder storingen. Ik draag het horloge regelmatig.

Groet, Jurgen

Leuk om te lezen dat er ook eens een lans wordt gebroken voor een goedkoper (kwantiteits) merk. :~

Er zitten leuke sportieve modellen tussen, maar specificaties vind ik niet.
Zijn de duikmodellen 200m waterproof?

Orisfan Schreef:

dit is eigenlijk een " geheimtip"…

Daarom vertel ik niemand dat ik in het geheim altijd mijn Q&Q draag i.p.v. de Otumm.

check ook eens die attractive by Q&Q, zitten hele leuk horloges bij, alleen volgens mij niet in NL te koop als ik ff snel google…

http://qq-watch.jp/eng/attractive/collection/index.html

Orisfan Schreef:

ik moet altijd aan die kinderserie denken, vroeger
op tv… :smiley:

Dank je, het melodietje zit gelijk weer in mijn hoofd: Q…, en Q. Quuuuhuuuhuu, huuhuuhuuhuu…
De Kris Pusaka, megaspannend was dat! :smiley:

Thehaguedragon Schreef:

Orisfan Schreef:


ik moet altijd aan die kinderserie denken,
vroeger
op tv… :smiley:

Dank je, het melodietje zit gelijk weer in mijn
hoofd: Q…, en Q. Quuuuhuuuhuu,
huuhuuhuuhuu…
De Kris Pusaka, megaspannend was dat! :smiley:

Duel in de diepte was ook geweldig. Misschien komt daar de liefde voor duikhorloges wel vandaan. :smiley:

Dit is wel een hele leuke site voor TV freaks van mijn generatie. http://www.kindertv.net/

kan niet echt prijzen, vinden, maar vermoed dat ze behoorlijk goedkoop zijn >50€ Leuke dingen toch ?

Ik draag naast Q&Q ook de nodige Lorus horloges. Iets hoger in de markt maar ook een super kwaliteit die ik gewend ben van andere duurdere merken (lijkt de Telfort reclame wel :D).

Pontiac Schreef:

Ik draag naast Q&Q ook de nodige Lorus horloges.
Iets hoger in de markt maar ook een super
kwaliteit die ik gewend ben van andere duurdere
merken (lijkt de Telfort reclame wel :D).

Mijn vader draagt een titanium Lorus horloge. 7 jaar lang, elke dag! Werkt nog perfect en wat is hij licht :-0

Ik heb ook een titanium Lorus horloge 13 jaar elke dag gedragen totdat ik dit forum tegenkwam:+. Sindsdien ligt ie werkloos in de la, maar het was een topper. Hoefde hem alleen met het wisselen van de zomertijd qua tijd aan te passen. Verder liep ie zo strak als wat. Draag nu regelmatig een Lorus sports van de Koninklijke Landmacht. Gewoon staal maar minstens zo degelijk.

Ik heb zelf ook een lorus liggen die bij zwaar werk uit de kist mag. Echt een superdegelijk klokje die al de nodige klappen heeft te verduren gehad. En dan nog gewoon volhouden hè…
Horloges uit dit segment worden vaak onderschat.

Gr Wouter

Goeie Flip. Heb er ook een paar (gehad). Een ‘bezuiniging’ naar wat meer dressy horloges ten opzichte van de Casio’s die ik droeg. Wel wat ‘licht’ nu ik ‘beter’ weet.