Minder bekend: "Rainer Brand" uit Duitsland

[center]
http://www.rainerbrand.de/index_02.htm
[/center]
[hr]
Het bovenstaande logo verraadt al een hoop omtrent de doelstelling en producten.
Geen grote collectie, maar klein met zichtbare toewijding.
Onder ‘Kollektion/Modelle’ zijn 3 heren- en 1 damesmodel in verschillende uitvoeringen te bewonderen.
Maar onder ‘Aktuell/News’ is nog een 5e (heren)model gepresenteerd.
Ik kan zo snel geen prijzen vinden, maar ooit heb ik de term ‘duur’ als aantekening bij dit merk geplaatst.

Prettig weekeinde.
Flip.

Dat is een eenmansbedrijfje dat mooie horloges maakt.
De meeste modellen lopen al heel wat jaren mee, in de Duitse horlogetijdschriften zijn diverse modellen beschreven en ook getest.
Hij bracht ooit een horloge op de markt met de naam Havanna op de wijzerplaat, maar na enige tijd stond iemand bij hem op de stoep met het verzoek de horloges uit het programma te halen omdat de naam Havanna gedeponeerd was.
Het model werd daarna omgedoopt tot Pannama . :slight_smile:

Leuk verhaaltje, maar wel wat vreemd.
N.m.m. kan er alleen een probleem ontstaan en verzet worden gepleegd als het om bestaande merknaam gaat waarmee een andere onderneming ook in de markt wil treden.
Maar in dit geval betreft het slechts een modelnaam die wordt gebruikt door een bepaald merk.
Als dit ook al niet meer toegestaan zou zijn, dan wordt de ‘bewegingsruimte’ van elke onderneming wel heel erg beperkt.

Het verhaal heeft jaren geleden in een Duits horloge tijdschrift gestaan.
Havana mag alleen voor de Cubaanse sigaren gebruikt worden als ik me niet vergis.
Ps : Ik schreef Havanna, moet zijn Havana en Pannama moet zijn Panama. :sunglasses:
Ik had niet zo snel een bosatlas bij de hand. :wink:

Ja, gevonden.
Het verhaal is te vinden in het archief van de Duitse Tijdschriften.
Het is verhaal nummer 2 uit 2003
Het is te lezen in PDF.