Minder bekend: "Ralph Lauren" uit de V.S

[center]
http://www.ralphlaurenwatches.com/en-us/Pages/default.aspx
[/center]
[hr]
Designer en naamgever van dit merk Ralph Lauren heeft iets met polo (balletje slaan vanaf een paard :)).
Dat is terug te vinden in de kast van het dames horlogemodel ‘Stirrup’ ('Stijgbeugel).
In de herenmodellen vind je uurwerken die qua model ‘uit eigen keuken’ lijken te komen. Echter de handopwinder RL430 is gemaakt door “Piaget”; dus niet de minste.
Dit uurwerk is te vinden in de herenserie ‘Slim Classique’ met gouden en platina kasten.
In de herenserie ‘Sporting’ tref ik als chronograaf uurwerk een RL750, vermoedelijk een upgrade van Valjoux 750. Maar hier zijn ook 3-wijzer modellen ondergebracht.
Tot slot een serie met vierkante kasten voor de dames, genaamd ‘867 collection’.
Pittige prijskaartjes.

Fijne dag,
Flip.

Beste Flip,

Ralph’s kleding is van uitstekende kwaliteit, heb een paar polo’s en truien. Wist niet dat er van zijn merk ook een horlogelijn bestond, bedankt voor de tip.

Groet,
Xavier

Op zich best leuke modellen, maar wat mij als horloge liefhebber het meeste stoort is dat ze dit gewoon uitbesteden. Net als Ralph Lauren Purple Label kleding, hebben ze een deal met een ander bedrijf, die maakt het hele product en zetten er ´Ralph Lauren´ op.
Als het prijsbeleid overeen komt met het principe van Purple Label, betaal je ook nog eens een flinke premium bovenop de normale prijzen van het merk. Natuurlijk zijn er meer merken die dit doen, maar RL maakt het soms wel een beetje dol met de prijzen.

Paradigm Schreef:

Op zich best leuke modellen, maar wat mij als
horloge liefhebber het meeste stoort is dat ze dit
gewoon uitbesteden.

Had je liever dat de naaister van de overhemden horloges ging maken :wink: ?

“The Polo Ralph Lauren Watch and Jewellery Company, S.A.R.L” is een 50/50 joint venture van Ralph Lauren met de Richemont Group. Het is in ieder geval iets anders dan simpel de licentie van de RL naam aan een horlogemaker verpatsen.