Minder bekend: "Raven" uit de V.S

[center]


[/center]
[hr]
Dit merk is te vinden nabij Kansas City in de gelijknamige staat.
Klein maar wel met fraaie producten in de vorm van duikers met Miyota 9015 automaten.
Op dit moment zijn er 2 modellen:

  • een 40 mm vintage met een w.r. van 200 m voor ¢ 650;
  • een 44 mm met een w.r. van 1.220 m voor $ 760;
    en dit alles:
  • op een stalen band,
  • met als extra een lederen nato en een rubberen band in een kleur naar keuze,
  • in een travel case voor 5 horloges en
  • inclusief internationale verzending.
    Onder ‘Reviews’ kun je beoordelingen vinden die geplaatst zijn op wornandwound.com en ablogtowatch.com.
    Ziet er m.i. niet slecht uit.
    Ik wil ook nog wijzen op de stalen en titanium horlogeband-adapters voor Citizen duikers die zij verkopen.

Groeten,
Flip.

De 40mm variant is wel heel erg mooi zeg!
Vooral de bezel (zonder minuten markers) oogt lekker rustig :slight_smile:

Weer een goeie tip in de ‘minder bekend’ reeks :~

Ze zijn wel leuk, maar lijken erg op…
Op watchuseek staan ze best goed aangeschreven.

… lijken erg op … is een understatement dat je bij zo’n 50% van de horlogemerken kunt plaatsen.
Vooral veel gelijkenis met exemplaren van grote merken zoals “Rolex”, “Omega” etc.
Getuigt van weinig of geen creativiteit in huis, of hier simpelweg niet in willen investeren.

Ach ja, aan de andere kant doen ook merken die al lang in het wereldje er aan mee.

http://www.gnomonwatches.com/watches/squale-watches/20-atmos-classic-1545-sel-bracelet

En die word ook elke keer bij nieuwe voorraad duurder.
Blijven toch wel leuk. Ik twijfel iedere keer, maar doe het toch steeds niet.

Ieder zijn eigen ding zou ik zeggen.

Toen Raven nog met “Jeff the Watchdude” actief was kwamen er leuke prototypes in de forums voorbij, veelal homages en leuke frankenwatches zoals bijv. een SBS Duiker met Marathon wijzerplaat.

Toen (tja, vroegah), waren de prijzen ook een stuk vriendelijker en was je voor een homage met een zwitserse ETA automaat slechts $300-$400 kwijt.

mcfr Schreef:

Ze zijn wel leuk, maar lijken erg op…
Op watchuseek staan ze best goed aangeschreven.

Beter goed gejat dan slecht verzonnen zal hun motto wel zijn :wink: