Minder bekend: "Roger W. Smith" uit Engeland (Isle of Man)

[center]
http://www.rwsmithwatches.com/
[/center]
[hr]
De laatste dagen heb ik jullie diverse manufactuur producerende horlogemerken getoond.
Vandaag weer eentje.
Zo’n marktpositie gaat vrijwel altijd gepaard met een heel beperkte collectie.
Dit merk heeft dan ook slechts één basismodel ‘Series’, een handopwinder dresswatch met co-axiaal escapement; en daarnaast nog een ‘Unique’ model.
De uitvoering ‘Series 2’ is de meest eenvoudige, maar bepaald geen daily beater; daar ben je zuinig op.
De ‘Bespoke Series’ biedt de klant gelegenheid om invloed uit te oefenen op de materiaalkeuze; dus duurdere materialen.
‘Open dial’ toont een vrijwel naakt horloge.
Middels model ‘Unique’ kan aan allerlei wensen van de klant worden voldaan; zoals datumschijf, tourbillon.
Via ‘Media’ op de site kun je nog een fors aantal fraaie foto’s tevoorschijn toveren.
Wil je inzage in de productieprocessen en heb je veel tijd, dan kun je hier

een groot aantal filmpjes bekijken.

Veel kijkplezier,
Flip.

inderdaad veel kijkplezier, prachtige Horloges met een grote H.
Dit is weer een mooie, bedankt

groetjes Lenno

mooi merk! ik geloof dat rwswatches ook alleen old school machines gebruikt en veel handwerk ipv geautomatiseerde machines…

Roger was de protegé van George Daniëls en hij heeft de werkplaats en de persoonlijke werkbank van George Daniëls geërfd na diens overlijden.

In dit filmpje vertelt hij hierover: http://www.bbc.co.uk/news/magazine-24211691

Een bevlogen vakman geheel in de geest van Daniëls zelf.

Echt iemand met HART voor htt vak… zulke ambachtslieden moet je koesteren… als je de basis niet beheerst… heb je geen moer aan een CNC machine…mijn eerste tandwiel maakte ik ook op een old school machine… letterlijk… de Weiler op school… in 1985…

Nu nog even de staatsloterij winnen…:)… maar als ik een horloge daar kan laten maken op eigen specifikaties… dan is één van die specifikaties toch wel dat ik een deel van de onderdelen zelf daar wil maken… :slight_smile: