Minder bekend: "Romago" uit China/Hong Kong

[center]
http://www.romago.com.hk/
[/center]
[hr]
Dit merk is van oorsprong Zwitsers.
Op de wijzerplaten van sommige horloges prijkt de term ‘Swiss made’, wat zou inhouden dat ze voor een belangrijk deel in Zwitserland vervaardigd zijn.
Kennelijk houden Chinezen van kleurtjes, of ze denken dat de rest van de wereld dat fantastisch vindt.
I.i.g. heel veel in het oog springend spul te zien in de ‘Romago Design’ series (links onder ‘Products’).
Bij sommige modellen is in ruststand de wijzerplaat niet te zien. Die is dan afgedekt door een soort spiegeltje. Bij een bepaalde beweging verdwijnt het spiegeltje en wordt de wijzerplaat zichtbaar. Dit is een eigen patent. Zie enkele filmpjes op YouTube.
Midden onder ‘Products’ kun je klikken op het chronograaf horloge, waarna de gematigder herenhorloges tevoorschijn komen. Er zitten zowel mechanische als quartz uitvoeringen tussen, maar dat is op de site niet te zien; weinig specs.

Fijn weekeinde,
Flip.

Dank voor het delen.

Ik zie er wel aardige modellen bij staan, maar idd soms wel heel weinig specs. En om na van meerdere klokken weer specifieke info op te gaan vragen, heb ik er weer niet voor over. Daar vind ik ze niet bijzonder genoeg voor.