Minder bekend: "Rovada" uit Ierland

[center]

[/center]
[hr]
Omdat ik geen idee had wat de merknaam betekent, googelde ik maar eens op pics; blijkt het de bekende en smakelijke zomervrucht rode bes te zijn.
Dit wetende, mis ik wel de link met dit horlogemerk.
Bij bestudering van de site werd duidelijk dat ze hun collectie hebben gebaseerd op keltische gegevens.
Dus denken we direct aan Ierland en Schotland.
De site oogt heel simpel, maar onder elk icoontje zijn overeenkomstige dames- en herenhorloges te vinden.
Soms wat kinderachtig van opzet, andere weer fraai uitgevoerd, inclusief enkele banden…
Ze zijn allemaal voorzien van quartz uurwerkjes.
Wie dit aanspreekt kan hier voor een luttel bedrag wel wat op de kop tikken.

Groetjes,
Flip.

Wat ik me toch steeds meer ga afvragen naar aanleiding van jouw posts, is “waar doen ze het toch van”? Er zijn zo verschrikkelijk veel horlogemerken, dat die bedrijfjes nooit allemaal voor voldoende inkomsten kunnen zorgen om van te leven. Heb jij, of iemand anders, daar enig idee van? Zijn dit gewoon allemaal snabbeltjes van mensen die eigenlijk ook een fulltime baan hebben? Ik neem aan dat de meeste éénmans, of misschien tweemans, zaken zijn.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen, er zijn zeker ook microbrands waar de eigenaar wél van kan leven, maar dat kunnen er nooit meer dan een paar zijn volgens mij.

maardein Schreef:

Wat ik me toch steeds meer ga afvragen naar
aanleiding van jouw posts, is “waar doen ze het
toch van”? Er zijn zo verschrikkelijk veel
horlogemerken, dat die bedrijfjes nooit allemaal
voor voldoende inkomsten kunnen zorgen om van te
leven. Heb jij, of iemand anders, daar enig idee
van? Zijn dit gewoon allemaal snabbeltjes van
mensen die eigenlijk ook een fulltime baan hebben?
Ik neem aan dat de meeste éénmans, of misschien
tweemans, zaken zijn.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen, er zijn zeker
ook microbrands waar de eigenaar wél van kan
leven, maar dat kunnen er nooit meer dan een paar
zijn volgens mij.

goeie vraag. de meeste nederlandse merken hebben ernaast nog n andere baan volgens mij. of verkopen ool andere merken.aar volgens mij zijn t er niet veel die alleen v horloges leven. ik denk dan aan peter stas, voorheen christiaan vd klauw en kweenie of wybe vd gang nog steeds fijnmechanica aan andere industrieen levert…

Die vraag is bij mij ook dikwijls opgekomen.
Toen ik aan deze ‘missie’ begon dacht ik met 700 a 800 merken wel de top te hebben bereikt, waarmee dan het gros van de wereldmarkt voorzien kon worden.
Inmiddels heb ik 1968 merken in mijn bestand.
En dat zijn er dan nog die aan mijn criterium ‘ze moeten een eigen internetsite hebben’ voldoen.
Geen idee hoeveel merken/merkjes er zijn die daarbuiten nog op de markt actief zijn.
Kennelijk kunnen ze toch het hoofd boven water houden.

En met die 1968 merken heb je dan dus nog niet eens alle kloon merken van ebay enzo…

Maar goed, het zal wel een uit de hand gelopen hobby er naast zijn voor veel merken, met dus ook een reguliere baan. Of je moet gewoon 10 van die mini merken runnen, misschien wordt t dan wat:D