Minder bekend: "Sisu" uit de V.S

[center]
http://www.sisumovement.com/
[/center]
[hr]
Je zult biceps van bepaalde proporties moeten hebben om een horloge van dit merk tot zijn recht te laten komen.
Altans, zo doet men het voorkomen op de site; alleen maar stoere mannen.
Als accessoire verkoopt men ook een etui, die men - in het verlengde van het bovenstaande - ‘bunker’ noemt.
Maar goed, nu de horloges zelf.
Zowel de automaten (ETA 2824) als de quartzen (ETA F06.161) zullen zich zeer ruim behuisd voelen in de 54 en 55 mm kasten.
Bijzonderheden zijn de kroon op ‘10’, het schuine (argh) datumvenster op ‘4’ en op de ‘Bravado’ modellen geen gebruikelijke ‘3-6-9-12’-indezen op de wijzerplaat, maar ‘1-4-7-10’ die vanwege de omvang gedeeltelijk zijn weggesneden.
Allen hebben een screw-down kroon, met als gevolg een w.r. van slechts 100 m!! Daar had ik meer van verwacht; zeker gezien de prijzen vanaf $ 695 voor quartzen en $ 1.395 voor automaten.

Groetjes,
Flip.

Sparks Schreef:

http://i1017.photobucket.com/albums/af296/Sparks_0
2_2010/Horloge-logo/logo_zps795ca3db.png

Je zult biceps van bepaalde proporties moeten
hebben om een horloge van dit merk tot zijn recht
te laten komen.
Altans, zo doet men het voorkomen op de site;
alleen maar stoere mannen.
Als accessoire verkoopt men ook een etui, die men

• in het verlengde van het bovenstaande - 'bunker’
    noemt.
    Maar goed, nu de horloges zelf.
    Zowel de automaten (ETA 2824) als de quartzen (ETA
    F06.161) zullen zich zeer ruim behuisd voelen in
    de 54 en 55 mm kasten.
    Bijzonderheden zijn de kroon op ‘10’, het schuine
    (argh) datumvenster op ‘4’ en op de 'Bravado’
    modellen geen gebruikelijke ‘3-6-9-12’-indezen op
    de wijzerplaat, maar ‘1-4-7-10’ die vanwege de
    omvang gedeeltelijk zijn weggesneden.
    Allen hebben een screw-down kroon, met als gevolg
    een w.r. van slechts 100 m!! Daar had ik meer van
    verwacht; zeker gezien de prijzen vanaf $ 695 voor
    quartzen en $ 1.395 voor automaten.

Groetjes,
Flip.

ik vind je zin over wr beetje verwarrend. allen een screw down crown, gevolg slechts 100m wr. ik dacht dat je de g bij een was vergeten :+

maar snap nu wat he bedoelt. toch vind ik t juist prettig dat ie ondanks 100m wr toch n geschroefde kroon heeft, tegen incidenteel openen. ennneh, t is geen duikklok, zo zonder draairing en extentie.

Our objective was that of industrial elegance … to produce a large, substantial timepiece yet retain a certain elegance and anatomically pleasing aesthetic.

Zo die slaan de plank even mis imo. Wat een lelijke dingen.

Groot sterk en uit de kluiten gewassen? bij Sisu denk ik dan aan zoiets: :slight_smile: