Minder bekend uit de VS: "Croton"

[center]
http://www.crotonwatch.com/][img]http://i1017.photobucket.com/albums/af296/Sparks_02_2010/Horloge-logo/logo-11.jpg[/img
[/center]
[hr]
Croton is de naam van een plantensoort, maar ook een plaatsje in het zuiden van Italië.
In ‘About Croton’ op de webpagina wordt op (i.m.o. lachwekkende wijze) een links gelegd tussen het jaartal 1878, de intelligentie en schoonheid van Crotonezen en de legendarische Zwitserse horlogekwaliteiten (rofl). Hoe verzinnen ze het!?
Als je dan nog verder leest is het werkelijk onbegrijpelijk dat wij niet allemaal reeds een Croton-horloge hebben of op z’n minst hoog op onze wishlist hebben staan.
Sorry voor mijn sarcasme; zal wel komen door het omslaan van het weer.(:smiley:
In 1945 was het nog gevestigd in New York; tegenwoordig in Moonachie, New Jersey.
Hun horloge-aanbod is vrij breed.
Steekproefsgewijs zag ik dat ze veel Japanse quartzen, maar ook Zwitserse automaten toepassen; maar in veel gevallen blijft onduidelijk wat de soort - en het land van oorsprong van de uurwerken is.
Bijzondere ruimte is gecreëerd voor de ‘Imperial Tourbillon’, waarvan ik elders heb gelezen dat er Chinese kalibers in liggen.
Prijsindicaties: max $ 400, maar via webshops zijn veel modellen te verkrijgen voor absolute dumpprijzen.
P.S.: dit merk is wel diverse malen genoemde op het vintage-forum.

Groetjes,
Flip.

Ben veel Crotons tegengekomen in mijn speurtocht naar leuke modellen in Wallmart, JC Penney’s, Kohls en andere Amerikaanse superstores. Vond de Crotons over het algemeen wat grofstoffelijk, minder strak en netjes dan bijvoorbeeld een Casio Marine Gear of Edifice. Croton is toch een ècht Amerikaans merk, maar er zullen tegenwoordig wel heel veel in China worden gemaakt onder hun naam en dat doen wel meer fabrieken, tenslotte zijn alle Casio’s “cased in China” maar hebben wel een “Japan mvt”.
Het was geen Croton, die ik eens kocht daar, een of andere dikke, zware en zwarte klok, wel heel stoer en die zou 100 m. waterdicht zijn. Het eerste beste zwembad bewees het tegendeel! Het grote voordeel van de Amerikaanse ketens: Ik kon bij een zelfde winkel in een andere staat, m’n aankoop teruggeven tegen het betaalde bedrag of wat anders uitzoeken. Ik kon niets geschikts vinden en kocht later mijn Marine Gear AMW 320r-9a bij Walmart, die tot op de dag van vandaag nog steeds prima dienst doet. :wink:

“In ‘About Croton’ op de webpagina wordt op (i.m.o. lachwekkende wijze) een links gelegd tussen het jaartal 1878, de intelligentie en schoonheid van Crotonezen en de legendarische Zwitserse horlogekwaliteiten (rofl). Hoe verzinnen ze het!?
Als je dan nog verder leest is het werkelijk onbegrijpelijk dat wij niet allemaal reeds een Croton-horloge hebben of op z’n minst hoog op onze wishlist hebben staan”.

Ach ja, de Amerikanen zijn meesters in het ophemelen van lucht. Hemel en lucht passen ook wel bij elkaar.

Verder zou ik NOOIT een Croton kopen. Die naam doet mij teveel denken aan “Scrotum” en daar ga je ook niet mee om je pols lopen >X>X

Net als Ball watches? :smiley: Deze horloges doen me ook erg weinig…

+1 (tu)(tu)

Welke wèl leuk zijn: CAT, van de bekende CATERPILLAR bouwmachines!