[center] http://www.doenni-watches.de/][img]http://i1017.photobucket.com/albums/af296/Sparks_02_2010/Horloge-logo/s2dlogo.jpg[/img
[/center]
[hr]
In 2006 was Wigbert Dönni de naamgever van deze in Halle gevestigde onderneming.
De 7 horlogemodellen zijn, vanwege de benamingen en de prints op de wijzerplaten, grofweg te verdelen in fliegers en divers.
Toegepaste uurwerken zijn automaten (waaronder ETA 2824-2), die naar keuze te vervangen zijn door handopwinders, en quartzen.
Het duurste model verwisselt voor € 285 van eigenaar.
Het goedkoopste model met Japanse quartz kost slechts € 29.
Grappig
Toen ik het klokje van 29 euro zag dacht ik echt dat de waterdichtheid goed was verbeterd ten opzichte van de oude goedkope duikers maar deze gaat maar tot 100 Feat dus gewoon weer 3 atm.
In mijn prevelementjes wil ik geen reclame maken voor de merken of bepaalde modellen. Prijzen noem ik om een algemene indruk te geven.
Ik kreeg dezelfde gedachte bij het zien van de combinatie ETA 2824-2 en € 285, maar ook bij de combinatie € 29 en Japanse quartz.
En dan is het eerste model ook nog voorzien van saffier glas, zichtbodem en gedecoreerde rotor; plus een leuke bewaardoos.
Het 2e model heeft bijvoorbeeld ook een ingegraveerde doorlopende nummering en een fraaie houten kist.
Het laatste model is heeft titanium behuizing rond een ETA 2824-2 kaliber. En dat voor zo’n prijsje.
Ik denk dat je bij dit merk so-wie-so kunt spreken van behoorlijke prijs/kwaliteit-verhoudingen.
Je moet alleen wel houden van de prints op de wijzerplaten. Ik ben er niet weg van.
De relatie met “Aristo Vollmer GMBH”, zoals ook te zien is op het kaartje bij het 3e model, is mij (nog) niet duidelijk.
Dan lukt het uiteindelijk om een horlogemerk met een waanzinnige prijs/kwaliteits verhouding van de grond te krijgen, neem je de “Stern von Afrika” als uitgangspunt voor o.a. het topmodel.
Wat mij betreft is Dönni-watches ein fallende Stern
Dan lukt het uiteindelijk om een horlogemerk met
een waanzinnige prijs/kwaliteits verhouding van de
grond te krijgen, neem je de "Stern von Afrika"
als uitgangspunt voor o.a. het topmodel.
Wat mij betreft is Dönni-watches ein fallende
Stern
Zonder waarde-oordeel voor zover mogelijk, maar een horloge opgedragen aan een Duitse WOII piloot, die 158 geallieerde vliegtuigen heeft neergehaald, is niet mijn smaak.
Hmmm … een even succesvolle Britse Spitfire- of Hurricane-piloot was daarentegen een held!!!
Het is maar hoe je het - met alle respect - in 2011 bekijkt.
Hun wiegjes stonden toevallig in landen die het later met elkaar aan de stok kregen. Ze deden allemaal hun best voor hun volk en vaderland.
Hmmm … een even succesvolle Britse Spitfire- of
Hurricane-piloot was daarentegen een held?!?!
Het is maar hoe je het - met alle respect - in
2011 bekijkt.
Hun wiegjes stonden toevallig in landen die het
later met elkaar aan de stok kregen. Ze deden
allemaal hun best voor hun volk en vaderland.
+1, is gewoon een kwestie van nationalsisme denk ik.
Hmmm … een even succesvolle Britse Spitfire- of
Hurricane-piloot was daarentegen een held?!?!
Ik begrijp dat de overwinnaar de historie schrijft en"goed" is. Een horloge gewijd aan een …een even succesvolle Britse Spitfire- of Hurricane-piloot… zou ik ook niet aanschaffen. Er zijn genoeg thema’s waaraan je horloges kan ophangen, waarom dan deze?
Zonder waarde-oordeel voor zover mogelijk, maar een horloge opgedragen aan een Duitse WOII piloot, die 158 geallieerde vliegtuigen heeft neergehaald,
is niet mijn smaak.<<
Begrijpelijk, maar zonder in een politieke discussie terecht te komen: zolang Arthur Harris (“Bomber Harris”) niet als oorlogsmisdadiger geldt, moet dit horloge nog net kunnen.
Begrijpelijk, maar zonder in een politieke
discussie terecht te komen: zolang Arthur Harris
(“Bomber Harris”) niet als oorlogsmisdadiger
geldt, moet dit horloge nog net kunnen.
Over Harris gesproken, ik ben toevallig vorige week in Pforzheim geweest, wat daar op 23 Februari 1945 is gebeurd, is niet te vergoeilijken.
Voor alle duidelijkheid: ik ben tegen verheerlijking van oorlogen.
Ik vind het ook niet gepast om met een horloge te verwijzen naar een inktzwarte periode in onze recente Europese geschiedenis, de tweede wereldoorlog.