Minder bekend uit Duitsland of de VS: "Ehinger-Schwarz"

[center]
http://www.lichtuhr.com/en/home][img]http://i1017.photobucket.com/albums/af296/Sparks_02_2010/Horloge-logo/menue_logo.gif[/img
[/center]
[hr]
Een paar zaken blijven mij onduidelijk.
Is de merknaam nu “Charlotte” of “Ehinger-Schwarz”? Ik houd het maar op het laatste.
En is de onderneming nu gevestigd in Duitsland of de V.S.?
De term ‘Lichtuhr’ in de webnaam, het feit dat gekozen kan worden uit Duits- of Engelstalige weergave, en Duitse copyright bescherming doet vermoeden dat we te maken hebben met een Duitse onderneming.
Kijk ik echter naar de contactgegevens, dan beland ik in Santa Fé. De verkoop gebeurt online in US-dollars.

Maar goed, daar gaat het eigenlijk niet om bij het bekijken en waarderen van het enige horloge dat wordt aangeboden. Een eye-catcher.
Het gaat om een klokje met 24 uurs tijdsaanduiding (uren en minuten) met dag- en nacht-indicatie.
Dit alles middels slechts 2 draaiende schijven.
Door de aanduidingen op de bezel is het tevens een soort worldtimer.
Er is geen kroon zichtbaar. Deze komt pas tevoorschijn nadat het klokje uit de kast wordt genomen.
Gelimiteerd tot 1.000 exemplaren.
Het toegepaste uurwerkje is een quartz Swiss Caliber ISA 1198/135, omgebouwd tot counterclockwise draaiende uren- en minutenschijven.
Op speciaal verzoek kan ook een mechanisch uurwerkje worden aangebracht.
Op de bezel kan naar eigen wens een plaatsnaam (of andere term van max. 8 tekens) worden gegraveerd.
Niet tevreden, dan geldt een 4 weken terugzendgarantie.

Het uurwerkje kan ook in andere behuizingen geplaatst worden, waardoor een zakhorloge of een tafel-/bureauklokje ontstaan.
De prijs van het polshorloge is $ 2.200, terwijl de behuizingen voor zakhorloge en tafelklokje respectievelijk $ 720 en $ 695 kosten.
Plus voor ons natuurlijk de transport- en inklaringskosten.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Groetjes,
Flip.

Ik vind het prachtig. Misschien niet even praktisch, maar wel mooi.
Jammer van die prijs:(

Groet
Herman

Leuk gevonden, ziet er goed uit maar zou er binnen de kortste keren op uitgekeken zijn.