[center] http://www.doctors-watch.com/][img]http://i1017.photobucket.com/albums/af296/Sparks_02_2010/Horloge-logo/splash.png[/img
[/center]
[hr]
De doelgroep van dit fraaie merk blijkt al uit de naam.
De letter T in de naam wordt gevormd door het aesculaap-teken.
Ook een fraai detail is de ‘eed van Hippocrates’ die in de rotor is gegraveerd.
Er zijn ook modellen met een link naar de oudste bekend arts Imhotep. De uren-indexen zijn uitgevoerd in een voor mij onbekend schrift.
Alle modellen hebben bijzonder fraaie details.
Ik denk daarom dat ook veel niet-medici dit merk zeer kunnen waarderen.
Vrijwel alle horloges zijn voorzien van specifiek binnen dit beroep noodzakelijke chrono-functies. Men gebruikt hiervoor gemodificeerde Valjoux 7750 kalibers.
In de brochure (pdf-file) zag ik prijzen van € 7.350 tot € 8.850.
Wel duur, maar dan heb je ook wat.
Beetje onzin…
Waarom zou je op je horloge een polsslag moeten kunnen zien.
als je dokter bent, kan je wsl best wel tellen hoeveel polsslagen er in een minuut zijn… (aantal per 10 sec maal 6)
Voor dat geld is er veel meer moois op de markt.
en er is by the way een veel mooiere speedy pro met ipv een tachymeter, die ook een pulsometer heeft.
Dat zou l*llig zijn als het hart van die persoon net de eerste slag na jouw 10 seconden overslaat. Zou je toch een ‘mogelijke’ belangrijke diagnose kunnen missen (dat afwijkende ritme is er één trouwens). Het is natuurlijk prima als je er van uit gaat dat je nooit afwijkende dingen moet meten, maar helaas niet realistisch.
Lastiger is het van dit soort horloges dat het een beetje klinisch is bedacht.
Er zijn veel meer mensen die in ‘de zorg’ polsen tellen. En als je dat in het ‘veld’ doet is zo’n horloge zo onbruikbaar…
Dat is nl ook mijn punt, een horloge is geen medisch diagnosticum en aan een pulsometer op je horloge heb je ook niet erg veel. Wel leuke gadget
Want een irregulair hartritme voel je wel, maar je horloge zal dit niet aangeven…, maar de nl automatische hartslagmeters geven dit ook niet aan. Dus je blijft hiervoor afhankelijk van je hartfilmpje of zelf “voelen”