[center] http://www.union-glashuette.com/en/kollektion/
[/center]
[hr]
Wellicht is dit merk aardig bekend onder de lezers, maar het wordt hier zelden genoemd.
De uurwerken in de best wel fraaie horloges zijn volgens mij gemodificeerde ETA-exemplaren.
Binnen de modelseries (2 voor dames en 5 voor heren) bestaan verschillende uitvoeringen die elke vaak ook weer in meerdere kleurvarianten verkrijgbaar zijn.
Best interessant om eens doorheen te wandelen.
Was een aantal jaren bijna overstag gegaan; een degelijk merk uit Sachsen met een geschiedenis, maken mooie (en betaalbare) klokken.
Omdat de kans zich voordeed toch maar voor een fraaie PML uit de stal van moeder GO gegaan
Meende dat Union een aantal jaar geleden onderdeel van GO was, als entree merk zeg maar. GO besloot zich te concentreren op 1 merk, waarna er geen nieuwe Union modellen meer op de markt gebracht werden. Ik heb waarschijnlijk nog wel enkele nieuwsbrieven van GO waarin zowel GO als Union modellen gepresenteerd worden.:z
Meende dat Union een aantal jaar geleden onderdeel
van GO was, als entree merk zeg maar. GO besloot
zich te concentreren op 1 merk, waarna er geen
nieuwe Union modellen meer op de markt gebracht
werden. Ik heb waarschijnlijk nog wel enkele
nieuwsbrieven van GO waarin zowel GO als Union
modellen gepresenteerd worden.:z
Sinds 2008, gebruikt Union alleen nog ETA uurwerken, Union heeft geen toegang meer tot GO uurwerken. Deze herpositionering brengt Union terug naar het verleden “beste Qualität zu vergleichsweise günstigen Preisen” en schept duidelijkheid t.o.v. GO.