Minder bekend: "Vangarde" uit Frankrijk

[center]
http://www.vangarde.fr/index-en.html
[/center]
[hr]
De horloges die deze jonge onderneming produceert zijn chronografen in 42 mm kasten met lederen banden.
Van het uurwerk ('Calibre V1", gebaseerd op ETA Valjoux 7750) is door de skeleton wijzerplaat en de doorkijkbodem heel veel te zien.
Vreemd zijn de excentrische wijzers.
Ze worden geproduceerd in limited editions van 88 stuks per uitvoering.

Vriendelijke groet,
Flip.

Een beetje vreemd, maar wel lekker…

Mooi hoor!

Groet
Herman

Ziet er allemaal een beetje onnodig complex uit.

Ik weet nog niet of ik het mooi vindt.

Bedankt voor het posten!

Jammergenoeg een voorbeeld van waar het design belangrijker is dan de functie.

lexor Schreef:

Bedankt voor het posten!

Jammergenoeg een voorbeeld van waar het design
belangrijker is dan de functie.


Ach, je moet maar zo denken: als het alleen om functie gaat, hebben we allemaal genoeg aan een klokje van de Hema…

Orisfan Schreef:

Ach, je moet maar zo denken: als het alleen om
functie gaat, hebben we allemaal genoeg aan een
klokje van de Hema…

Verkopen die ook 7750’s? :wink: Het gaat mij er om of de “designer” iets nuttigs of moois heeft toegevoegd. Dan is mijn mening dat dat niet zo is. Hij heeft het alleen nodeloos onoverzichtelijk en gecompliceerd gemaakt. En lelijk, maar dat is persoonlijk.

de voorkant vind ik ook wat chaotisch. ik vind t juist fijn dat alles goed afleesbaar is. ook de schuine wijzerplaat vind ik maar zozo. maar de achterkant vind ik wel helemaal top. dan vind ik t wel fijn helemaal verdwaald te kunnen raken. de meeste automatische chrono’s zijn door de bruggen en de rotor niet zo spannend. maar deze vind ik er gaaf.
maar voor mij is de combi v elementen (zoals die lugs) n misser. het past imho niet bij elkaar.

het uurwerk heeft overigens wel n goeie opstelling voor de speedy… ware t niet dat omega nu zelf co axials heeft met deze tricompax.