Minder bekend: "Wenger" uit Zwitserland

[center]
http://int.wenger.ch/en
[/center]
[hr]
Wellicht associëren velen deze naam met zakmessen. Dat klopt. Tegen het einde van de 20e eeuw opgericht en daarmee direct concurent (of conculega) van “Victorinox”.
Beide ondernemingen leverden vele decennia aan het Zwitserse militaire apparaat.
In 1988 kwam “Wenger” met horloges op de markt.
Dus kon “Victorinox” niet achterblijven en zette een jaar latere dezelfde stap.
Ook nu richtten beide ondernemingen zich op het militaire apparaat.
Hiermee werden het doel en de uitstraling van de producten bepaald.
In 2005 sloeg de concurrentie tussen beide clubs om in een samenwerkingsverband, hoewel men nog wel onder eigen naam verder is gegaan.
"Wenger’ heeft nu zo’n 150 modellen in de collectie, waaronder damesuitvoeringen.

Zonnige dag,
Flip.

Ben zelf een Victorinox man en liefhebber van de Leatherman en Buck waar ik ook enkele van bezit. Wenger ken ik net zolang als Victorinox ik meen inderdaad gehoord te hebben dat de laatste inmiddels eigenaar is van de Wenger. Ieder merk had zo zijn plus punten zo had Wenger betere veertjes in de scharen en tangetjes waar die van de Victorinox nog wel eens braken…

De horloges van de Wenger kende ik inderdaad nog niet. Wel die van de Victorinox maar zal beide niet gauw kopen omdat ik een beetje misschien ouwerwets ben en van de Schoenmaker blijf bij je leest mentaliteit…
Ligt ook aan mijzelf maar ik heb niets met dit soort branche vreemde producten.