Minder bekend: "Yema" uit Frankrijk

[center]
http://www.yema.fr/
[/center]
[hr]
Dit is nog eens een makkelijk merk om de collectie door te spitten.
Ze hebben slechts herenmodellen en er is direct een uitsplitsing naar quartzen en automaten.
De quartzen (3-wijzer en chronograaf) komen van o.a. “Hattori” in Japan en “ISA” in Zwitserland.
Automatische uurwerken zouden in Frankrijk zijn gefabriceerd door “Ambre”.
Het zijn 3-wijzer kalibers met datum, sommige met small second.

Groetjes,
Flip.

Het huidige Yema is compleet niet interessant meer. Inmiddels is het merk iets van vijf keer al doorverkocht.

In de jaren 60 en 70 was het nog wel een echt horlogemerk, die qua modellen soms ook tegen Heuer aanschurkten.

De Yachtingraf (welke ik heb) is ook goed bekend model met een valjoux uurwerk, maar ook de Superman is een erg mooi horloge.

1 like

Die Superman kan 990 feet (300 m) diep en is idd heel mooi, goed merk destijds idd.

Van dit merk zijn vaak mooie vintages te vinden voor weinig.

mooie klokjes

Het merk schijnt ook nog een tijdje van Seiko geweest te zijn.

Op zich vind ik ze ook weer niet lelijk.

Dit is een link naar het uurwerk, de Ambre (MPB1000). Ik kan niets bedenken waar het op lijkt :S

http://blog.e-montre.com/nouveaute-balebaselbaselworld-2011-suite_2011-03-28

Iemand die het herkent? Zou het echt in-huis zijn?

Dit is een leuke simpele Yema van mij met Seiko 7a38 uurwerk:

1 like

dit is mijn Yema, 39 mm

bullit Schreef:

dit is mijn Yema, 39 mm

http://i845.photobucket.com/albums/ab18/gerthilbra
nds/IMG_20140811_205124_zps7b40d01d.jpg

De vintage Yema’s zijn zeker wel ok hoor,veel mooie duikmodellen en yaughting chrono’s uitgebracht.

Marz Schreef:

Van dit merk zijn vaak mooie vintages te vinden
voor weinig.

Nou zo n 1969er Yachting voor weinig?
Ik hou mij aanbevolen! :slight_smile:

Hendrik

Zo mooi deze (tu)

Goedenavond,

Ik trek dit oude topic maar even van stal omdat mijn vraag hier prima op aansluit.
Een vriend van me heeft zijn oog op Yema laten vallen.
Nu las hij op o.a. op het Amerikaanse forum watchuseek veel slechte berichten over Yema. Zowel over de kwaliteit als over de klantenservice. Vandaar dat ik heb aangeboden even hier navraag te doen:

Zijn er hier leden die ook de bovengenoemde problemen hebben ervaren met Yema?

Bij voorbaat dank!

2 likes

Spit het “Yema only” topic eens door

2 likes

Ik hoef er geen meer daarna! :confused: Al genoeg gelezen. En er eentje op de werkbank gehad; balans-spiraal was niet goed gecentreerd tussen de kompaspennen, liep hierdoor als een natte krant. Half uurtje werk - chronometer-specs. Lijkt op haastwerk maar ook onvoldoende “senior expertise”.

2 likes

@Fate_Amenable_To_Change heeft er een en ook meerdere gehad, volgens mij. Misschien kan hij er iets over zeggen?

2 likes

Ik heb een prachtige, goed lopende superman gehad en heb nu vol vertrouwen de nieuwe flygraf navigator besteld. Worden begin december uitgeleverd.

2 likes

Ik draag 'm te weinig maar ben enorm tevreden over m’n Flygraf!

Vooral de stalen band draagt erg prettig en het horloge zelf “doet wat ie moet doen”.

Vraag me niet om afwijkingen van 't uurwerk… Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik daar niet zo op let.

1 like

Geen klantenservice nodig gehad. Ik heb een Speedgraf, Flygraf en Superman heritage gehad, alledrie in perfecte staat afgeleverd, liepen goed en waren mooi afgewerkt.

De Flygraf weg gedaan omdat ik 'm te dik vond voor een field watch (was wel mooi), de Speedgraf ook weg gedaan wegens dikte, spijt van, had ik nooit moeten doen. De Superman heritage heb ik nog gewoon en dat is een übercool ding. Die gaat er ook niet uit.

Kwaliteit van alle drie was dikke prima. Grappig genoeg heb ik meer gedonder met m’n Serica. :slight_smile: Serica pakt dat wel erg goed op, moet ik zeggen.

Plaatje voor de sfeer.

6 likes