[/center]
[hr]
Dit ‘ouwetje’ op de horlogemarkt gaat nog goed met z’n tijd mee.
De collectie bevat naast de drie zeer fraaie heritage - en vintage modellijnen ook zes modellijnen die een stootje kunnen verdragen.
Al met al een grote verscheidenheid met ‘eigen smoel’.
Morgen worden de spotlights voor het laatst op een minder bekend merk gericht.
Die seadragon ziet er best leuk uit. En de jet o matic heeft n aparte kast. Ook leuk dat ze hun vintage spul/history waarderen. Ze knappen t op en verkopen t zelf weer.
Site is alleen in het Engels, en als ik via de store-locator zoek op Amsterdam, zijn de dichtstbijzijnde 10 dealers in London en Leeds, en dan al ergens in Canada en USA:S
Zodiac is toch wel een bekend merk hoor, zeker in de vintage wereld een bekende naam , ik heb een Zodiac Glorious liggen en mijn vader heeft een Zodiac horloge dat is gebruikt door US army in de Vietnamoorlog.
Ik moet bij dit merk altijd denken aan de film Zodiac van David Fincher.
In dit waargebeurde verhaal over een nooit gepakte seriemoordenaar genaamd Zodiac, draagt de hoofdverdachte (Arthur Leigh Allen, gespeeld door John Carroll Lynch) een Sea Wolf (wat hem uiteraard nog verdachter maakte!)
Erg goede film, een aanrader!
Dit was in die tijd een serieus duikershorloge en geen skindiver. 200 Meter waterdicht; uitgebracht in 1953, ongeveer gelijk met de Rolex Submariner en de Blancpain Fifty Fathoms. Dit waren de eerste commercieel uitgebrachte serieuze duikershorloges.
Ik draag hem tegenwoordig aan een leren band, wat eigenlijk niet hoort natuurlijk…
PS. laatste twee foto’s zijn nog van forumlid André @vouwfietser , van wie ik het horloge een paar jaar geleden over mocht nemen.