Mooi merk, inderdaad.
En ook vandaag de dag timmeren ze nog goed aan de weg.
(niet mijn horloges, helaas)
Mooi merk, inderdaad.
En ook vandaag de dag timmeren ze nog goed aan de weg.
Ja huiswerk voor Sparks
Vraagje: hoe zoeken jullie uit bij Zodiac of in bij een ander merk uit wanneer een bepaald type model gemaakt werd en wat de specificatie van het horloge is. ik vind de Sea Wolf helemaal geweldig en zou graag een orgineel exemplaar bemachtigen. Door de prijs heb ik me nu gericht op de “hommage”
Kan dus niet vinden wanneer deze is gemaakt en wat er in het horloge zat
De specs zijn gewoon te vinden op de Zodiac-website.
https://www.zodiacwatches.com/en-us/products/super-sea-wolf-53-skin-automatic-stainless-steel-watch/ZO9213.html
Hier is ook te lezen dat het model dat jij mooi vindt, een STP 1-11 uurwerk heeft. Dit is een ETA-2824-kloon.
Hier is meer info te vinden over dit uurwerk.
Maar dit is enkel de zwarte dial steeds, wordt dit andere niet meer gemaakt? Is het een oudere uitgave en daardoor wellicht andere specs?
Het horloge zelf heeft ook een ander sku namelijk ZO9206. Soms is dat door de kleur, maar soms zijn er binnenin dan toch ook verschillen?
Ik kon, zo even snel, alleen de zwarte vinden, idd. Ik vermoed dat de witte/creme versie op dit moment niet via de officiële Zodiac website te koop is.
Een (veel) oudere kan inderdaad een ander uurwerk hebben. Maar als ik zo even een snelle Google search doe. Dan zie ik er nog diverse in wit/creme. Bijvoorbeeld deze op Chrono24 (ik adviseer hiermee niet dat je deze moet kopen, he!).
Dankjewel voor je antwoord en de tijd die je er in steekt! Nu rest alleen bij mij de vraag: is er zoiets als een watch database of in mijn geval een Zodiac database met horloges die ze ooit gemaakt hebben? Is het bijvoorbeeld zo dat de in 1953 uitgebracht versie ook een cream dial had of juist meer een witte?
Sorry voor de vele vragen
Ooh die prijzen 110 dollar! Gave poster hoor orgineel dus de 1750W als ik het goed zie, ga ik daar eens even op Googlen, bedankt:)
@TagEd We zijn al een aantal dagen verder, maar ik wil je nogmaals bedanken. Door de correspondentie hierboven heb ik de re-issue gevonden die er mijn inziens het meest op lijkt namelijk de Zodiac ZO9200.
Deze is nu ook naar mij onderweg!! Moet er alleen nog even op wachten…
Hey, super leuk! Gefeliciteerd! Sterkte nog even met wachten! En wel even een foto en je bevindingen posten als je 'm hebt, he!
Ga ik zeker doen!
Heb ik iets gemist?
Ah, ik dacht dat dat een Hamilton was.
Het was ooit een duiker tool Watch van wat ik er van heb begrepen . Onlangs overwogen om zo’n kleurrijke duiker van ze aan te schaffen