Voor het merk van vandaag moeten we een heel eind van huis.
Op het exotische Hawaii in de Stille Oceaan is http://www.bathyswatch.com][img]http://i1017.photobucket.com/albums/af296/Sparks_02_2010/banTitle.gif[/img
te vinden. De onderneming werd opgericht in 2005.
Veel van de duikers die ze aanbieden zijn voorzien van PVD coating; niet alleen in de kleur zwart, maar ook zilver en rosé goud.
Enkele typen gaan echter niet verder dan 100 m w.r…
De wijzerplaten zijn er in verschillende materialen, kleuren en dessins.
De kasten zijn meest van degelijk staal, maar er is ook een titanium-serie.
Voor alle modellen geldt dat ze goed afleesbaar zijn.
De mechanische modellen (automaten) doen in prijs $ 695 tot $ 1.695; terwijl 2 quartz-modellen voor $ 650 en $ 995 van eigenaar wisselen.
Al met al vind ik dat ze een leuke verscheidenheid aan modellen en kleurstellingen bieden.
Er is ook een quartz damesmodel ‘Lunar’ met moonphase-aanduiding (37 mm).
De site heeft ook een online store.
Ze hebben buiten de USA slechts een dealer in Nottingham, Engeland.
Ik heb er nu ruim 1.400 met een min of meer eigen site.
Wat ik niet plaats zijn:
de bekende merken (filter = laatste jaar duidelijk aan de orde geweest op dit forum),
merken die alleen damesmodellen of kinderhorloges hebben,
merken die duidelijk troep aanbieden;
merken met een (verouderde) site waar vrijwel niets op te ontdekken is.
Ik verwacht, grof geschat, zo’n 700 merken te kunnen presenteren.
Vandaag was nr 77, dus ik kan nog wel even vooruit.
Wie mijn topics blijft volgen, kan zich aan het eind van de rit qua merkenkennis tot de de best geïnformeerde horlogefanaten rekenen.(
Voor de mensen die het leuk/interessant vinden. Er is een mooi gedeelte op WUS van dit merk met een topic vol met foto’s. Staan echt, vind ik, leuke exemplaren tussen! (tu)
Heb geen linkje, want weet niet of dat op dit forum door de mod’s gewaardeerd wordt.
Ik vind er mooie bij zitten, maar soms duur. Bij een automaat kun je kiezen tussen een eta 2824-2 of een Sellita 26 jewel automatic running at 28’880 vph. Zo´n Sellita, wat is dat?
De Sellita SW200 is een “verbeterde” kloon van de 2824-2.
Zowel beschikbaarheid als prijs kunnen reden zijn om een Sellita SW200 in plaats van een ETA uurwerk te gebruiken. Google maar eens op Sellita/ETA.
Discussies en reviews te over.
De Sellita SW200 is een “verbeterde” kloon van de
2824-2.
Zowel beschikbaarheid als prijs kunnen reden zijn
om een Sellita SW200 in plaats van een ETA uurwerk
te gebruiken. Google maar eens op Sellita/ETA.
Discussies en reviews te over.