Minder bekende Zwitser: "Bovet 1822"

[center]
http://www.bovet.com/][img]http://i1017.photobucket.com/albums/af296/Sparks_02_2010/Horloge-logo/Bovet_logo.jpg[/img
[/center]
[hr]
Het horlogemerk “Bovet 1822” heeft, afgaand op het jaartal in bovenstaand logo, een lange geschiedenis.
Op de site wordt de reis van het merk van Nechatel naar Londen en vervolgens Canton beschreven.
In 1849 had het merk zich een monopoly-positie in China verworven; mede vanwege de ontwikkeling van chronografen.
In 2001 wordt Pascal Raffy eigenaar van de onderneming.
Sinds 2006 vindt de fabricage van de horloges plaats in het historisch monument Château de Môtiers in Neuchâtel.

De meeste types dames- en herenhorloges hebben een klassieke uitstraling, met vrijwel altijd de kroon op ‘12 uur’.
Alleen de Dimier-serie heeft de kroon op ‘3 uur’.
De chronografen hebben een moderner uiterlijk.
De kasten zijn van staal, titanium of goud.
De uurwerken kennen vele complicaties en zijn zonder uitzondering rijkelijk bewerkt.
De wijzerplaten kennen vaak meerdere levels, met o.a. open heart segmenten.
Je kunt zien dat aan de afwerking veel zorg is besteed. De jaarproductie is gemaximaliseerd op zo’n 2.000 stuks.
Over prijzen zullen we het maar niet hebben.
Ik mag er graag naar kijken. Ben benieuwd naar jullie meningen.

Een fijn weekeeinde verder.
Hartelijke groet,
Flip.

Weer een prachtig merk met schitterende kunstwerkjes, met zelfs een model (Ottanta) waar Pininfarina aan heeft meegewerkt, Ben benieuwd wat hij er aan ontworpen heeft.
Ook voor dit merk geldt dat het weer ver buiten het budget valt.

Goede zondag.

Groet
Herman

De Bovet horloges van de laatste jaren zijn allen onbetaalbare kunststukjes. De vintage horloges van dit merk zijn ook van een mooie/goede kwaliteit. Op dit moment laat ik een oude Bovet restaureren. Als hij klaar is, zal ik hem op het vintage deel van dit forum presenteren.

Ik ben zeer benieuwd.:slight_smile:

Kan niet anders zeggen dan dat dit weer een krent in de pap
van merken is, prachtig.