Mineraal glaasjes polijsten met een machine

Op internet zie je diverse mensen die glaasjes van horloges polijsten met een machientje. Ik vraag me af of er hier ook leden zijn, die hiermee gewerkt hebben, zo’n apparaatje hebben en evt. mij kunnen helpen een gekrast (met een “dome”) glaasje weer toonbaar te maken. Het liefst in oost Nederland / Veluwe… Er kan uiteraard ook een Persoonlijk Bericht worden gestuurd. Ik heb eventueel zelf diamant pasta…

Waarom moet je polishen ? Is er een groote krats of is het als een wolk overal ?
Wat is het mesh van jouw diamond pasta ?

Ik heb het meermaals gedaan met meerdere soorten diamantpasta en een dremel. Het werkt maar het kost superveel tijd, geeft rommel en met een beetje pech laat je het glaasje barsten. Een nieuw vensterglaasje :wink: Kost je tien vijftien euro inclusief plaatsen, is voordeliger. Ben zelf geen voorstander van mineraalglas, superkwetsbaar en lastig te herstellen.

Ik had krasjes en ben zelf n.a.v. een post hier gaat werken met verschillende korrel schuurpapier. Tóch krijg ik het niet goed en ben al heel lang bezig.

En is ook zo weer kapot, been there, done that! Overigens zit er nu een net dome glaasje op, daar bestaat geen vensterglas equivalent van.

1 like

Wat kost een nieuw domed glas je eigenlijk? Prima afweging wellicht tov tijdrovend polijsten.

Het gaat langzaam. Ik ben al een tijdje bezig geweest met een dremel. Maar de dremel draait te vlug en de glas wordt te warm, dus altijd wachten om de warmte weg te laten anders kan het breken. Aan het einde is het ook mogelijk met een kurk van een wijn fles en diamant pasta. Daarvoor heb je verschillende mesh diamant nodig, anders kan het uren duren…

Helaas ook al meegemaakt na uren poetsen

Ik heb op de zaak een polijstmachine zoals die op de foto en daar heb ik het wel eens mee geprobeerd met een prima resultaat tot gevolg, maar om het nu op iemand anders zijn horloge te proberen lijkt me doodeng :scream:
Je bent wel van harte welkom om het zelf eens te komen proberen,is alleen wel een beetje uit de buurt (Antwerpen).

En om het met een hand Dremel of ander “machientje” te doen lijkt me lastig omdat het daarmee moeilijk is om over het hele oppervlak van het glaasje dezelfde druk uit te voeren.

Mijn tijd kost niks (oudere werkloze) maar de tijd die het duurt, frustreert…

De brandstofkosten staan me tegen, maar toch bedankt. :wink:

1 like