Minerva cal. 17/22

Van de week op MP tussen een zestal zakhorloges zat een Minerva :scream: maar zou alleen samen verkocht worden :confounded: en toen was gereserveerd, dus het was balen :sob:
Eenpaar dage later, was de advertentie vrij voor bidingen :grin: contact met de verkoper opgenomen en meteen foto gevraagd van de uurwerk, en wat eventueel aan markeerde aangezien dat vermeld was dat ze allen iets mankeerden :kissing:
Toen ik foto gekregen had met de maat 44mm wist ik meteen dat het een Minerva 17/22 moest zijn, met doordraaiende opwindas ( veer los geschoten of :thinking: )

Uiteindelijk mocht ik toch alleen de Minerva overnemen :confetti_ball::blush::gift:

en vandaag binnen gekomen :steam_locomotive:

17 likes

mooi hoor, ligt wel wat los in he? …

1 like

Fraaie aanwinst hoor. Gefeliciteerd!

1 like

Goed gezien @RobertGerard :spy: een schroefje is :flashlight: moet het nog goed bekijken :wink:

1 like

Heel mooie Minerva. :thumbsup:
Ik had ook nog op deze Minerva geboden, maar jouw bod lag hoger. :joy:

1 like

Heel mooi! Ik moet toch maar eens wat beter zoeken op mp :joy: want deze had ik gemist…

1 like

Wat een mooi strak ontwerp van de wijzerplaat met zn ruime seconden index en een erg mooi lettertype. Prachtige wijzers ook :+1:
Uit wel jaar is dit zakhorloge?

1 like

Tja het leven is hard @diashock :smiling_imp: ik hoorde van de verkoper dat een of andere :space_invader: kaper op de loer was, dus ik snel in mijn :motorboat: en zaken doen :jack_o_lantern:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

@ernst Vermoedelijk late jaren 30 of na 45 uit een oude voorraad ?? zal nog gaan kijken via de nummers ?

Ik had al zo’n vermoeden dat jij de andere bieder was. :smile:

2 likes

Mooie Minerva weer, Iwan! :ok_hand: prachtige strakke vormgeving.
Een passende 1.50x0.18x500 veer is nog wel te krijgen hoor, anders gaat een veer voor een Unitas 6497/98 ook prima werken (is maar ietsje korter) …

2 likes

Zalig strak ontwerp. Veel plezier !

1 like

Hoi @Paul_K ik dacht dat ik ze nog alleen op een platjes kon vinden die 17/22 :blush: en bedankt voor de typ :sunglasses:

Mooie aanwinst. Het blijven toch wel kunststukjes die oude zakhorloges. Veel plezier ermee!

1 like

De afgebroken schroefkop zat op - ongeveer - 13:20. Hoop dat-ie makkelijk loskomt! Verder altijd :thumbsup: voor Minerva’s!

1 like