Minerva chronograph 13-20 uit Maastricht

Op de laatste Rikketik nog John van Scorpione gesproken en gevraagd of ie wat Minerva 13/20 onderdelen zou hebben.
Hij dacht dat ie nog een “sloper” had staan en dat ie naar zou gaan kijken.
Week later mail-tje, ik heb het gevonden … en ik een gat in de lucht gesprongen.
Gisteren met de NS en kortingskaar van krudvat naar Maastricht.
Door John vriendelijk ontvangen:~ en Minerva in mijn handen gekregen, of dat was wat ik zocht… en dat was hem:). Bedankt John:~
Ik blij:):)o en hij blij:), en toen nog een paar uur in de zonnige Maastricht doorgebracht.

Groeten
Iwan

Nou dit is het bewijs dat we hier getikt zijn:

Helemaal naar Zuid-Limbabwe op en neer kachelen om een oud klokje op te halen waar de wijzers vanaf vallen… en dan nog zo blij als een kind zijn ook!:D:D

Leuk hoor Iwan(tu) Het wordt vast iets om jaloers op te worden!

Hoi Tom,

Ik heb ook lekker gegeten:)o en in zonnetje gelopen(tu), en vrouwlief was ook tevreden:D.
Laatst nog een doos Minerva 13-20 onderdelen gekregen van de officiële Minerva horlogemaker:) dus pret kan niet op:)o;)
Groet en een fine zondag
Iwan

De voorlopers van Montblanc horloges toch? We wachten het resultaat in spanning af!

Minerva vind ik persoonlijk zeer mooie en degelijke calibers.
De onderdelen zijn voor deze oude chrono’s nog moeilijk te vinden.
Dus bij een aankoop op de bay, altijd oppassen wat je koopt.
Ben momenteel nog aan ééntje bezig van Jurgen, totaal versleten en onderdelen moeten maken, is onbetaalbaar maar voor een vriend doe je al iets meer.
Ik bedoel maar dat zulke oude horloges al een leven achter de rug hebben en bij slecht onderhoud, dat meestal zo is, veel sleet vertonen en automatisch duur worden om te herstellen.

Me eens, mooie horloges en zeer interessant zijn de uurwerken van Minerva.
Van ene kant is het jammer dat ze niet meer zelfstandig zijn, maar door de overname en investeringen heeft Montblanc ze gered en onbetaalbaar gemaakt voor gewone stervelingenX(:);).
Aangezien Minerva niet te groot aantal kalibers heeft gemaakt, is het te behappen en ik ben blij met de onderdelen voor cal. 13/20 die ik heb.( heel veel ongebruikt maar nog niet alles ::o)

Groet
Iwan

John ook blij met de tas vol bijzondere en vooral ook lekkere Iwan specialiteiten (tu) daar wil ik nog wel eens middagje voor zoeken in mijn magazijn >X

bedankt Iwan

John, dat doet mij goed om te horen:) :)o en dat maakt leven zo mooie :)-D en mijn voorraad lekkers is nog niet op(:smiley:
Groetjes en bedankt John (tu) top
Iwan

Mooie aanwinst Iwan. (tu)
Daar valt iets moois van te maken.

Ja dat is een leuk projectje Iwan , kastje te gebruiken voor de Minerva chrono die je ooit een van mij hebt overgenomen?Lijkt mij ander cal dan die van mij was of zie ik dat verkeerd?

gekkehuus Schreef:

Ja dat is een leuk projectje Iwan , kastje te
gebruiken voor de Minerva chrono die je ooit een
van mij hebt overgenomen?Lijkt mij ander cal dan
die van mij was of zie ik dat verkeerd?

Hoi Jeanot, het uurwerk is zelfde cal. 13/20CH, maar latere model kast.
In eerste instantie zocht ik onderdelen voor de bij jou afkomstige Minerva, maar nu heb ik twee mooie projecten staan.
Maar heb geen haast:z, rustig rondkijken naar zo een kast of moet twee nieuwe potjes laten maken:S:S
Groet Iwan


Voor een sloper ziet het er nog heel goed (en compleet) uit hoor! Daar is vast nog wel wat van te maken.
De blocking lever voor je vorige 13/20 is ook makkelijker na te maken als je dit voorbeeld erbij hebt: enkel pluspunten dus (behalve dat je nou waarschijnlijk helemaal platzak bent… :smiley: :smiley: )

Mooie aanwinst Iwan, gefeliciteerd, trouwens ook fijn om te zien dat zo’n horloge aan een echte liefhebber gegund wordt! (tu)

Groet,
Paul

Paul K Schreef:

Voor een sloper ziet het er nog heel goed (en
compleet) uit hoor! Daar is vast nog wel wat van
te maken.
De blocking lever voor je vorige 13/20 is ook
makkelijker na te maken als je dit voorbeeld erbij
hebt: enkel pluspunten dus (behalve dat je nou
waarschijnlijk helemaal platzak bent… :smiley: :smiley: )

Mooie aanwinst Iwan, gefeliciteerd, trouwens ook
fijn om te zien dat zo’n horloge aan een echte
liefhebber gegund wordt! (tu)

Groet,
Paul

Hallo Paul,
:):slight_smile: Toch altijd leuk om wat van jou te horen, en goed geplaatste opmerkingen(:smiley: waar ik meestal me eens ben;):smiley:
Ik was ook zo verast met de staat en draagbare grote 36mm ervan, maar zal wel een paar centen kosten8-)::o;) om echt goed te krijgen.
Volgens John is de uurwerk compleet en loopt alleen is de minutentelas afgebroken.
Ik wacht nog op de antwoord van Minerva,en wie weet:S:S word het een complete :)-D:)o
Groet
Iwan

Freddy Schreef:

Minerva vind ik persoonlijk zeer mooie en
degelijke calibers.
De onderdelen zijn voor deze oude chrono’s nog
moeilijk te vinden.
Dus bij een aankoop op de bay, altijd oppassen wat
je koopt.
Ben momenteel nog aan ééntje bezig van Jurgen,
totaal versleten en onderdelen moeten maken, is
onbetaalbaar maar voor een vriend doe je al iets
meer.
Ik bedoel maar dat zulke oude horloges al een
leven achter de rug hebben en bij slecht
onderhoud, dat meestal zo is, veel sleet vertonen
en automatisch duur worden om te herstellen.

Tja, wijze woorden Freddy. Ik laat me helaas nogal eens verleiden om via Ebay een horloge te kopen. Vaak ziet het er nog leuk uit, maar in feite is er eigenlijk te veel mis (afgezien van het financiële plaatje). Niet zo gek natuurlijk als een horloge al 50 jaar of langer is gedragen.

Ik heb mezelf beloofd om me in te houden, maar soms zie ik iets waarvan ik wel jeuk krijg en moet kopen :+ Ahhhh, ik ben verslaafd :sunglasses:

Hoi Iwan,

Wat een gaaf project.

Erik

Hoi Erik:), me eens;)
Groet Iwan

Deze site gevonden op internet:
http://forumamontres.forumactif.com/t38433-chronographe-minerva-13-20
leuk om te zien:#
Groeten
iwan

Iwan,

Ik heb een chrono met maanstand gekocht , merk Mercure en zou volgens verkoper uit Minerva fabriek komen, weet jij iets over Mercure en de relatie met Minerva??

Het Mercure is trouwens wel exact zo geschreven als Minerva,zelfde stijl.

Gr Jeanot

Hoi Jeanot,

Mercure werd opgericht in 1886 in de Zwitserse Jura.

De fabrikant Mercure maakte zakhorloges en stopwatches. Is overgenomen door de Minerva Horloges uit Villeret die profiteerde van hun kennis voor eigen stopwatches. Nu is het een zelfstandige bedrijf met nieuwe ideeën in vintage stijl.
Groeten
iwan

Zaken doen met John is zakendoen met een liefhebber :~