minerva duo stop chronograaf

Ik heb sinds vandaag een chronografische zakhorloge, een “minerva”. op de wijzer plaat staat als tekst "patent, duo-stop, minerva, minerva nederland santpoort. ik heb al een hoop gegoogled, maar krijg er niks over gevonden. Ik ben erg benieuwd naar de waarde en het jaar van deze chronograaf. iemand die meer van deze soort horloges weet? :grin:

1 like

Wij zijn heel benieuwd naar de foto’s !

Jouw stopwatch is waarschijnlijk onderdeel geweest van zo’n soort setje. Minerva is een oud en eerbiedwaardig horlogemerk, lang nog onafhankelijk geweest en nu onderdeel van Montblanc.


Santpoort geeft aan dat het een stopwatch is die is verkocht door de nazaten vd familie Post. De meeste NL geleverde Minervas zijn door hen geleverd, jaren 40-ergens eind 60 gok ik vanuit Amsterdam, daarna is de winkel volgens mij gesloten en is de Minerva verkoop nog een tijdje doorgezet vanuit Santpoort. Stopwatch is dus ergens jaren 70, ik gok dus ook dat het er een is met een rechte kroon, ipv een uien kroon.

Waarde is afhankelijk vd staat en werking, maar stel je er niet al te veel van voor, ergens 20- 100 max op een goede dag.

Ben wel benieuwd naar een fotootje van het ding!

4 likes

Zoiets als dit?

Is overigens een stopwatch (een chronograaf is combi van horloge en stopwatch).

Waarde ligt ws. ergens tussen de 50 en 150 afhankelijk van o.a. staat.

1 like

Dit is hem, en heeft inderdaad een rechte kroon ipv een uien kroon. De staat is prima van dit ding, amper krasjes, alleen op t glas als je er heel goed naar kijkt met een lamp

1 like

Leuk, ziet er nog netjes uit! Is dus wrs onderdeel geweest van een stopwatch timer bord, zie hieronder mijn oude topic en foto’s. De jouwe heeft wrs dus in zo’n set gezeten.

1 like

Dat zou inderdaad kunnen kloppen, er liggen namelijk nog 2 andere stopwatches waar ik deze vandaan heb. :slight_smile:
Ben benieuwd of dat blauwe notitiebord er ook nog bij ligt!

1 like

En dan hopelijk ook nog met de originele grijze Minerva omdoos!!

1 like

Hoe werken die chrono’s zonder knop aan de zijkant?

U vraagt, wij leveren :smiley:

Zie dit andere oude topic van mij, op de plank zit een mechanisme om de stopwatches gelijktijdig in te drukken, te resetten etc.