Ik heb vroeg een keertje een Minerva Patent Shock-Absorber Swiss POST Amsterdam van mij opa gekregen. Omdat ik niet veel informatie over dit type kan terug vinden zou ik graag wat meer informatie willen krijgen van de kenners. Hij werkt nog uitsteken en heb hem altijd goed bewaard. Ik wil hem niet weg doen maar ben eigenlijk ook wel eens benieuwd wat zoiets waar is.
welkom hier op het forum! En leuke stopwatch. Ergens jaren 70 denk ik. De Firma Post was jarenlang de Nederlandse importeur.
Tot ergens eind jaren 60 stond er altijd Fa. Joh.E.Post, Amsterdam.
Later is dit veranderd in POST Amsterdam, weer later is de firma verhuisd naar Santpoort en zie je Minerva Nederland, Santpoort op de wijzerplaat.
Het shock absorber ken ik niet, staat ook niet in de folder die ik heb.
Dank je wel voor de info @dins1 dus eigenlijk aan de hand van de naam “POST Amsterdam” kun je opmaken dat deze ergens jaren 70 geproduceerd is. Weet je ook als er vele van gemaakt zijn van dit model?
Leuke stopwatch van Minerva
Als je een foto van de uurwerk zou kunnen maken en plaatsen, dan kun je zien of ie een Shock-Absorber ( Incabloc ) toegepast is.
Dan zou die in begin van de 70" jaren gemaakt zijn, en dan is ie " zeldzame " verschijnsel.
Gelukkig zijn altijd oplettende goed gezien @wbcoupe Wilko
Jammergenoeg maak ik mij ook schuldig aan, om de beide schok systemen als INCABLOC te benoem
Groeten Iwan
Er zijn heel veel soorten shocksystemen. Ik vermoed dat kif goedkoper was omdat het ontwikkeld is om de dure patenten van incabloc te omzeilen. Wellicht dat het daarom toch in deze stopwatch beland is.