Minerva stopwatch

Beste lezers, ik heb vandaag in een kringloop mijn 1e stopwatch gekocht maar ik ben nog echt een leek op dit gebied. Ik ben wat wezen zoeken op internet en zo kom ik ook op dit forum terecht. Nu heb ik al behoorlijk wat foto’s bekeken en teksten gelezen over deze stopwatches . Ik kom alleen geen juiste foto’s tegen die gelijk zijn aan mijn stopwatch. Ook krijg ik de achterkant niet open en ben ik bang dat ik dingen forceer als ik het niet goed doe. Hij werkt trouwens prima . Ik hoop op wat info en wat tips over mijn nieuwe aanwinst.



4 likes

Beste Cortex,
Van stopwatches weet ik niet zo heel veel, echter zoals google je vast verteld zal hebben is Minerva iig een gerenomeerd merk. Hij oogt als geleverd door Post te Amsterdam en gokje van mij jaren 40-50 en onderstaand en vergelijkbaar exemplaar op de baay;

Minerva is inderdaad vooral bekend van de stopwatches maar ze hebben ook horloges gemaakt zoals mijn vroegere Phoebus die ik jaren geleden al verkocht heb. (zie foto)


Ze waren ook actief voor de oorlogsindustrie met hieronder als voorbeeld een “Bomber-Stopuhr” om te berekenen wanneer de bommen moesten worden losgelaten. Het is de VIRO 40 (zie foto) waarvan ik niet erg veel heb kunnen vinden.
Het was een zeer divers bedrijf dat ondertussen ook weer is opgegaan in een van de grote.

Dit is ook maar een klein tipje van de sluier met mijn oppervlakkige kennis :nerd:

2 likes

Hallo @Cortex! Niew hier? In dat geval:

Ik heb zelf ook geen verstand van stopwatches maar vind het leuk er info over te vinden. Zoals je ziet krijg je die hier ook.
We vinden het leuk als je ter introductie op deze site wat over je zelf vertelt en vooral wat over de achtergrond van je belangstelling voor horloges. Ben benieuwd.

3 likes

Beste Cortex,