Oh sorry, ik dacht dat het de jouwe was, die te koop stond, die grande pythagore met witte wijzerplaat.
verkeerde foto!
Ja, nou weet ik weer waarom ik zo weinig post. Ben niet echt handig met het uploaded en wijzigen van foto’s
Maakt niet uit, verkoop eigenlijk nooit iets. De Minerva’s iig sowieso niet. Zonde om die collectie uit elkaar te halen. Heb veel moeite moeten doen om ze allemaal bij elkaar te krijgen. Is ook bijna compleet.
Thx vriend. Zo’n foto was de bedoeling inderdaad. En nu nog de verkeerde post verwijderen!
De Frey periode is de meest ‘historische’ periode en het puurste lijkt het. Ik zie een mooie chronograaf met het Venus 175 uurwerk te koop staan op Chrono24. Maar de afwerking van de uurwerken was mooier in het navolgende Gnutti tijdperk vanaf 2000 als ik het zo lees? In het Frey tijdperk waren er ook veel Minerva’s met een wat minder groots uurwerk dan het mooie trio dat ze nu nog als historisch vermarkten: de 62.00, de 13.21 en de 16.xx
Even afgezien van de goedkope Montblanc lijn wordt het in het Montblanc tijdperk vanaf (eind?) 2006 wel wat onduidelijk met dat er dan Montblanc op de wijzerplaat staat in plaats van Minerva, terwijl de uurwerken hetzelfde als de Gnutti periode zijn. En nu weer dik 10 jaar later hebben ze twee heritage lijnen, een goedkope en een dure, alleen aan de prijs zie je gelijk waar je mee van doen hebt. De nieuwe directeur Cerrato lijkt er wel iets meer gevoel voor te hebben, al zullen bij hem uiteindelijk ook de centen tellen…
Er is genoeg leesmateriaal. Maar Emilio wilde er een ‘Patek’ van maken. Daardoor zou het merk veel van zijn charme gaan verliezen. De 62 is gewoon een 48 met andere bruggen, sierlijker/mooier,… terwijl de 48 een mooi ontwerp was aan de hand van de gulden snede.
Enfin, ze hebben het ook niet gered! Ondanks de mooiere afgewerkte uurwerkjes. Ze hebben iig veel van de trouwe aanhang verloren en de nieuwe beoogde klanten kwamen niet.
Veel van deze hebben juist een schitterende historie, met name door de geschiedenis van de Frey zelf. Vanuit dat oogpunt hebben ze vaak uurwerken gebruikt. Sommige echt oude voorraad. Daardoor kwamen ze in enkele gevallen niet eens tot aan het gelimiteerde aantal. Bijvoorbeeld de chrono die je aanhaalt, daar zijn er slechts 97 van ipv 300.
Of de 140 anniversary met zakhorloge uurwerk. 6 uurwerken te kort en toch gemaakt met andere afwerking.
Zo zijn er legio leuke verhalen.
Geen idee, volgens mij is het redelijk simpel; Le Locle vs Villeret.
De kenner weet dat wel en daar zijn er niet zoveel van tov de consumenten die graag een mooi horloge willen hebben.
Ik begin ook steeds meer geïnteresseerd te raken en ben me aan het inlezen. Dat van de gulden snede van het 48 calibre was ik nog niet tegengekomen. Wel dat de 62 een andere versie van de 48 is.
Wat had ik graag deze Pythagore tijdig gespot!
https://forums.watchuseek.com/f29/minerva-pythagore-grande-38mm-cal-48-a-5000513.html
Komen gemiddeld zo’n 2x per jaar langs op Chrono. Die van Vierpoort stond redelijk lang te koop met toch een nette prijs.
Hier wat motivatie voor je.
Het is een schitterend horloge, ken weinig horloges die zo perfect in balans zijn. Daarbij het leuke uurwerkje; gewoon af.
Ja, maak me maar lekker!
Bijna gedaan toen…telt niet. Ik had het helemaal moeten doen. Mocht je er nog eens een tegenkomen, houd ik me aanbevolen!
Jij was niet de enige, had met drie leden contact. Waren allemaal geïnteresseerd en vroegen om info.
Maar zou het de volgende keer zeker doen, voor het geld ook een makkelijke ‘blijver’.
Haha, stelletje flapdrollen. Eerder aanhaken heren.
Precies, want kon die commissie goed gebruiken!!!
Je hebt me wel eens doorverwezen voor een Grand Seiko, die ik uiteindelijk wel heb getraceerd, maar niet heb gekocht. Kun je deze niet ook gewoon repatriëren om hem weer terug op het forum te krijgen?
Inderdaad. Flink gelobbyd. Nogmaals dank. Het heeft alleen niet geholpen.
Horloge is nu in Luxemburg.
Niet echt,… maar zijn wel redelijk schaars. Heb modellen waar ik zowat 10jr over gedaan heb om ze te vinden.