Minerva - Villeret en Frey, Gnutti en Montblanc eigenaarschap gerelateerde berichten

@Bidle Vast moeilijk om te beantwoorden, maar als je moest kiezen tussen je Pythagore Grande, of de Venus 175. Welke zou dan de voorkeur krijgen? Ze zien er qua wijzerplaat hetzelfde afgewerkt uit, maar is het Venus 175 uurwerk net zo mooi afgewerkt als het Pythagore 48 calibre? Het ziet er wat eenvoudiger uit op de foto’s die ik vind.

Het gaat bij deze Minerva’s niet om afwerking.
Dan moet je andere horloges kopen. Sterker nog als je het mij vraagt zijn er niet veel horloges die kijk-venster waardig zijn.
Meeste is machinaal afgewerkt en, voor mij, niet de moeite.

Los van welke je het meeste aanspreekt, lees er wat meer over. Dan gaat het leven en kan je makkelijker een keuze maken. Het zijn echte liefhebbers horloges! :slight_smile:

Had er drie van de 175 anniversary en nu nog twee. Ook een heel mooi horloge met leuk verhaal. Hier weer enkele foto’s om je te ‘helpen’;

Imgur
Imgur
Imgur
Imgur

Imgur
Imgur

Hier met z’n drieën, althans deze horen toch wel een beetje bij elkaar.

Imgur

14 likes

De Villeret liefhebbers zullen het wel weten. En de mensen die in LeLocle budget zitten hebben toch geen geld voor de Villeret edities. Maar zo van buiten zie je het er niet aan af:

28.500 euro:

5.000 euro:

18.000 euro (met leuk in het klein minerva tussen 20 en 25 minuten):

2.000 euro:

Zie je de verschillen alleen aan de achterkant? Of zijn de kasten en wijzerplaten van de Villeret edities met Minerva uurwerken ook van een hogere standaard?

3 likes

Qua wijzerplaat vind ik de goedkoopste het mooist.
Er is ook nog een gmt versie.
En ook in het wit.

3 likes

Ik ben geen marketeer, maar het lijkt mij niet echt een lekkere productstrategie om de verschillende horloges in totaal verschillende prijsklassen zo op elkaar te laten lijken. Sowieso zou ik ze al een andere merknaam geven, maar toch zeker qua wijzerplaat/kast niet bijna kopieën van elkaar laten zijn.

Ik vind ze trouwens wel mooi.

1 like

Zoek…

De 10…

Verschillen :joy:

3 likes

Gewoon, omdat ze prachtig zijn… en je er mee kan schrijven…als je bijhorende pen koopt… :sunglasses:

8 likes

Maar bij seiko zitten er echt grote verschillen tussen in de afwerking en detail en materialen. Zijn de villeret kasten bij montblanc ook zoveel mooier dan de lelocle kasten, als de grand seiko kasten in vergelijk met de seiko 5 lijn?

1 like

Ik ook!

WTF?? Foto’s staan er 2 uur (ongeveer) op en nog niet een like???

Had er maar Rolex of AP opgestaan (schrijft de man die zelf … Rolexen heeft, bewust geen aantal)…

Nog steeds het “pennensyndroom” links en rechts?

1 like

Het interessante topic en vooral de schitterende foto’s van de Minerva’s en (sommige) Montblancs die hier langs komen zette me aan om ook een paar foto’s te plaatsen. Het is een wat kleinere uitgave van de Pythagore (ik meen 35 mm), maar wel met het mooie 48-uurwerk van vader en zoon Frey. In 2002 nieuw gekocht in een dorpje in Noord-Duitsland. Het was denk ik een van de laatste Minerva’s die nog nieuw te koop waren. Een van de redenen om een Minerva te willen hebben was de geschiedenis van het bedrijf: een kleinschalige echte manufactuur, die zelf zijn eigen stempels en instrumenten maakte en zich m.i. weinig aantrok van de ‘mode’ in de horlogeindustrie.
Ik vind hem nog steeds prachtig en hij komt dus (helaas voor sommige forumleden hierboven :wink:) niet in het blauwe gedeelte.

12 likes

Best mooi, ik zou bijna vergeten dat dit de gewone LeLocle serie is en hem kopen:

3 likes

Ik heb intussen een tweetal Pythagores gevonden. Beide in de VS, een 34mm en een 38mm. De 34mm staat te koop, het is eentje met een sector-dial (zoals dat meen ik heet), zoals hierboven. De 38mm is een pilot versie, en is nog niet te koop, maar wie weet binnenkort wel.

Misschien is het ook onzin om een Pythagore te willen. Een oud gebakje, te klein, maar eens even zien of ze hem willen verkopen…

1 like

Hier een aardige omschrijving van een ‘sector dial’

Heb je wellicht foto’s van de 34mm?

De 34mm staat op Reddit te koop. Ik ben in contact met de verkoper en heb hem gevraagd of hij naar NL wil verzenden. De prijs is dan nog even een twijfelpunt, incl shipping en import etc. En het is maar een 34mm, dat is wel wat klein.

4 likes

Deze modellen komen met regelmaat voorbij. Ik vind dit model te klein en geen fan van Romeinse cijfers.
Dit is overigens, in mijn ogen, geen ‘sector dial’.

2 likes

Nee je hebt gelijk, bij nader inzien zijn de scheidingsstreepjes wat te klein om het een sector dial te noemen. De 38mm pilot is leuker denk ik. Maar die eigenaar is nog niet in de verkoop modus…

De wijzers zijn wat witter dan de cijfers, maar een expert heeft hem gezegd dat het best zou kunnen dat ze wat anders verkleurd zijn dan de cijfers. Waarschijnlijk omdat Minerva in de laatste jaren geen hele grote productie meer had.

4 likes

Dat zijn idd leuke modellen, heb er hier ook eentje van. Zie niks verkeerd aan de wijzerplaat. :+1:

Heeft die een zwanenhals?

Dat is dit toch? Maakt dat hem bijzonder?

2 likes

Deze heeft perlage afwerking onder de balans, dus het is de laatste productie-run.