Dit is hetzelfde type als waarvan ik hierboven een paar foto’s geplaatst heb (14 april). Ik heb hem even nagemeten, inderdaad 34 mm.
Ik vind die kleine maat niet zo’n probleem, maar ik zou nu, als ik de keuze had, ook de 38 mm kiezen. In tegenstelling tot @Bidle kom ik ze alleen nooit tegen . Ik zal eens wat meer gericht gaan zoeken.
Niet bijzonderder, maar wel mooier! Als de prijs goed is zeker doen.
Kom ze zeker 1-2x per jaar tegen, maar zoek dan ook bijna elke dag. Daarbij zijn er redelijk wat mensen die me op bepaalde Minerva’s attenderen.
Nog steeds op zoek naar enkele modellen en dan ben ik helaas eindelijk klaar.
Ik heb de 34mm doorgegeven aan de eigenaar van de 38mm, want zo’n 34mm bleek precies te zijn waar hij al een tijdje naar op zoek is. Met wat mazzel neem ik zijn 38mm over. De prijs waarvoor hij hem heeft gekocht was heel goed, ik hoop dat hij hem daarvoor aan mij door wil zetten. Anders wordt het toch nog wat twijfelen over verzendkosten, import etc. en of het dan niet te kostbaar wordt.
De 38mm is ook eentje van de laatste serie lijkt het, met zwanenhals, en perlage onder de balans.
Weer even afwachten wat het wordt…
Ok, incoming! Pas in augustus, en hij heeft een service nodig want hij loopt 1,5minuut per dag voor. Dus tips zijn welkom:
Mooie!
Wat gaat dit nu nog qua prijs?
Dit is een 34mm model. Uurwerk wat minder fraai afgewerkt. Met zilveren of koperkleurige wijzerplaat?
Oh ja je hebt gelijk. Ik was druk, maar dit is de 34 waar ik hem op geattendeerd heb. En in ruil daarvoor mag ik zijn 38 overnemen!
Daar was dit een closeup van:
Deze 34 stond op reddit te koop voor iets van 2500$ meen ik me te herinneren. Zie post hierboven voor mijn 34/38 mixup. Ik krijg zijn 38.
Drie weken niets gehoord. Ik dacht dat de deal wel voorbij zou gaan. Maar ik krijg nu ineens een mail “boxed and ready to ship, what is your address?”. Het zal toch niet echt? Ik heb hem gezegd dat hij me eerst maar eens moet laten betalen.
Ik heb betaald, hij is op de post. Man, wat heb ik er een zin in! Ik ben oude verhalen van Minerva over de tijd rond 2000 aan het lezen. En aangezien mijn Pythagore een uit de laatste serie van de Frey tijd lijkt te zijn (volgens een insider waren er 5 series, en de kenmerken van de mijne wijzen op de 5e serie), hangt voor mij die hele geschiedenis van de overname er aan vast. Ik zal kijken of ik er een mooie NA van kan maken…
Eindelijk binnen! Mijn Minerva Pythagore Pilot 38mm van de laatste serie. Weken geen track & trace updates, en ineens op de deurmat. Ik schrijf later wel een NA!
Jeetje. Prachtig hoor. Wat een mooi uurwerk ook. Ik ben jaloers!
Even een betere foto van het uurwerk. Op die hierboven zijn door het licht de cotes de geneve en de perlage onder de balans helemaal weggevallen. Hier zie je wel alles:
Prachtig !
Het wachten meer dan waard.
Ik ben jaloers, erg gaaf!!
Frank,
Wauw, wat een beauty en die achterkant met zeer fraai uurwerk.
Geniet ervan.
Liefhebbers, ik kan mijn geluk niet op. Zo heb ik er geen, en zo ineens twee.
Zonet een 34mm pythagore op originele stalen band opgehaald. Ook met het uurwerk van de laatste serie. Op de foto ziet hij er forser uit dan in werkelijkheid. En de kast lijkt me in nieuwstaat.
Prachtig!
Heel mooi! Van harte.