Minerva vraagje

Dag allemaal,

de Minerva bevalt nog prima hoor tot nog toe. Alleen enkele dingetjes die me storen/opvallen.

1- hij loopt niet érg nauwkeurig, toch zo’n 3 minuten ACHTER (hij kan beter voorlopen heb ik gelezen, achterlopen is niet goed)

2- volgens mij stond hij vanmorgen voor de 2e keer stil. Terwijl ik hem elke morgen opwind (dit is wat mij het meest trekt in mechanische horloge’s dus zoiets vergeet ik niet), waar de vintage Ancre gewoon doortikt stopte deze blijkbaar vannacht om 05.00uur ermee.

Toen begon ik te denken dat er dus iets niet goed zal zijn met het uurwerk; achterlopen én eens in de zoveel tijd zomaar stil vallen of spanning verliezen, dit kan niet goed gaan.

Iemand enig idee wat er mis mee zou kunnen zijn? en misschien nog wel belangrijker, wat zou ik hier tegen kunnen doen!

Ik heb zo niet 1, 2, 3 antwoord op jouw vragen Jaap-Wim, maar dit soort informatie drukt de prijs natuurlijk wel ontzettend naar beneden mocht je (binnenkort) dit horloge willen verkopen.

Gerwin

Lijkt me dat ie (gewoon) een beurtje nodig heeft…

Volgens mij is het een kwestie van een nieuwe veer en een schoonmaakbeurt .

Een nieuwe veer, wat zou zoiets kosten?

Misschien ben ik wel té zenuwachtig maar zou het zonde vinden om het horloge nu een beurt te moeten geven en dat de kosten ruim 100euro (of daarbouven) zouden zijn. :frowning:

Hij staat toch al te koop? Op dit forum volgens mij…Voor € 1300.

Hij staat idd in de ‘passieve’ verkoop. Ik heb er niet echt haast mee en 90% kans dat ik hem eigelijk liever zelf houd. Maar mocht er iemand interesse hebben valt er natuurlijk altijd over te praten.

Stel dat ik hem nu op laat knappen dan heeft het verder weinig zin, vind ik, om 'm nog te verkopen. Moet je dan ook weer rekening mee houden met verkoop dus dan houd ik hem liever zelf. Vandaar m’n vraag ook eigenlijk.

Jaap-Wim Schreef:

Een nieuwe veer, wat zou zoiets kosten?

Misschien ben ik wel té zenuwachtig maar zou het
zonde vinden om het horloge nu een beurt te moeten
geven en dat de kosten ruim 100euro (of
daarbouven) zouden zijn.

Kijk hier even JW : http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,44200,44224#msg-44224

Bedankt Peter!

Nieuwe veer voor 10euro en ff uurwerk na laten kijken; hooguit 45euro. Moet dus wel te doen zijn. Ik zal Dinsdag eens langs de horlogemaker fietsen, kijken of die me verder kan helpen. Ik houd jullie op de hoogte! (tu)